Mai keskel käivituma pidanud laevaühendus Ruhnuga lükkub sobiva laeva puudumisel edasi vähemalt juunikuusse.
Sel kuul veel laevaliini ei tule, peame leppima ühekordsete tellimusreisidega,” ütles Oma Saarele Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna nõunik Virge Pihel.
Nõunik märkis, et pärast senise vedajaga lepingu lõpetamist alustatud riigihanget läbivaks probleemiks on sobivate laevade vähesus.
Hankedokumendid saadeti kahele potentsiaalselt huvitatud laevaomanikule, ent kvalifitseerus vaid üks – OÜ Kihnumadal, kelle väljapakutud sõidugraafik ei ole aga ruhnlastele meeltmööda. “Kuna OÜ Kihnumadal oma laev ei ole praegu veel merekõlbulik ja nad peavad kasutama oma partneri laevasid, siis on võimalused piiratud ja ruhnlased ei ole selle graafikuga rahul,” rääkis Pihel.
Ruhnu vallavanem Aare Sünter ütles, et Ruhnu vallale teadaolevalt ei ole Kihnumadala väljapakutud laev Vesta Ruhnuga ühendusepidamiseks sõidukõlbulik.
Veeteede ametilt saadud andmetel on Vestal kõik meresõidudokumendid aegunud ja laev praegu merd ei sõida. Virge Pihel märkis, et maavalitsusele esitatud kvalifitseerumisdokumentides on esitatud aga kolm laeva, lisaks Vestale on OÜ-l Kihnu Veeteed ka alused Amalie ja Liisi. Seega ei ole Vesta aegunud dokumendid nõuniku sõnul põhjus, et hange nurjunuks tunnistada, ning läbirääkimised jätkuvad.
Aare Sünter pakkus, et üks võimalus keerulisest olukorrast väljapääsu leidmiseks oleks tuua liinile reisiparvlaev Amalie, mis ei hakka aga sõitma iga nädal, sest laev on hõivatud plaanilise graafikuga liinil Munalaid–Kihnu.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.