• 13.05.09, 14:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas äripartner transpordiärimehe raha maha mängis

Äripäeva venekeelne sõsarleht Delovoje Vedomosti kirjutab täna oma kaaneloos, kuidas äripartner ettevõtja põhja vedas. 
"Milleks püüda jääda ellu minimaalsete määradega? Teate, mida ma teen?" küsib pealinna transpordiettevõtte juhataja Andrei Dõmtšenko (nimi on muudetud) ajakirjanikult.
"Võtan 10–15 miljonit krooni laenu, ostan maja Kanaaridel ning sõidan ära. Hiljem kuulutan välja firma likvideerimise, et vabandage, äririsk ei õigustanud ennast ära, raha lendas korstnasse. Selgus, et mulle ei saa selle eest midagi teha," just sellised mõtted mõlguvad Dõmtšenko peas pärast kohtumääruse lugemist.
Pool aastat tagasi hakkas Dõmtšenko firmalt transporditeenuseid tellima ekspediitorfirma OÜ Logway. Dõmtšenko märkis, et ta küll ise kontrollis uut partnerit, kuid olukord turul on ju selline, et peab igast kliendist kinni haarama.
"Ma ei saa öelda, et alguses raha, siis teenus. Alguses ikka toome kauba kohale ning alles pärast küsime raha," märis ettevõtja. Dõmtšenko meenutab üht partnerit, kellele ta ikkagi ütles, et ei anna kaupa kätte enne, kui raha on käes. "Ta tõigi 125 000 krooni ära ning ütles, et ma mängisin ta üle. Tuli välja, et me mängisime, aga mina mõtlesin, et ajame äri."
Mis puudutab aga Logwayd, siis alguses firma maksis korralikult, kuid pärast hakkas kogunema võlg ning lõpuks see kasvas 43 685 kroonini.   
Dõmtšenko sõnul sõitis OÜ Logway juhatuse liige Vladimir Fuks uhiuue Lexusega, nii et põhimõtteliselt nii tühise summa tagastamist oleks võinud arutada. Kuid kogu suhtemine Fuksiga käis telefonitsi ja meili teel, temaga isiklikult kokku saada ei õnnestunud. Dõmtšenko ei teadnud, et Fuks on mängusõltlane. Kuid hiljem tegi Harju maakohus kindlaks, 2008. aastal võttis ta oma firma arvelt 4,6 miljoni krooni ning mängis kogu raha kasiinos maha.
Logway pettis veel mitut teist transpordifirmat. Kogu võlgnevus küündis 5,5 miljoni kroonini. Selle aasta jaanuaris algatas Fuks kui firma ainuke osanik likvideerimismenetluse.
      Likvideerija Kaupo Meier taotles pankrotti. Ajutine pankrotihaldur Peeter Allikvee tegi kindlaks, et kogu Logway vara on 17 272 krooni.
Harju maakohus otsustas 14. aprillil lõpetada pankrotimenetlus firma pankrotti välja kuulutamata.
"Praegu näen ainult kaht õnnelikku inimest. Vladimir Fuks, kellele on kõik kui hane selga vesi, ning panktorihaldur, kes saab endale kogu OÜ Logway raha – palgaks ja pankrotimenetluse kulude katteks," kurtis Dõmtšenko.
Kohus küll leidis, et Fuks sooritas kuriteo, mida kvalifitseeritakse kui talle usaldatud võõra vara riisumist suures ulatuses.
Nädala pärast aga saatis Fuks Dõmtšenkole kirja: "Terve päeva sõitsin ma tuttavate ja sõprade vahet, püüdes leida raha, kuid kõigil on praegu rasked ajad ning keegi ei suutnud aidata. Palun anna mulle võimalus raha tagasi maksta. Kui mind karistatakse vabadusekaotusega, siis muutub see problemaatiliseks, kuna ma kaotan kõik kontaktid inimestega, kellega koostöös saan raha teenida. Laenuandjatele ei ole kasulik, kui mind trellide taha pannakse. Arvan, et parem oleks leida kompromiss."
Kuid kirjas mainitud valmidust "vaadata läbi kõik nõuded ja ettepanekud" Fuks reaalsuses üles ei näita. Telefonikõnedele OÜ Logway endine juhatuse liige ei vasta. Automaatvastaja teatab, et ta on levist väljas.
Autor: Margarita Kornosheva

Seotud lood

Uudised
  • 13.05.09, 14:26
Kommentaar: kriisis tuleb unustada sõprus
Majandustegevus nõuab äritavadest kinnipidamist, eriti kriisi ajal. Eelkõige tuleb unustada kõik normaalsetes majandustingimustes kujunenud suhted, mille aluseks on sõprus, usaldus, pikaajaline koostöö, kommenteerib Delevõje Vedomostile Markus Õigusbüroost Aleksandr Kustov.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele