Maanteeamet alustab täna Eesti teedele 100 ja 110 kilomeetrit tunnis sõita lubavate märkide paigaldamist, vastavaid teelõike on sel aastal poolsada kilomeetrit rohkem.
Tavaliselt võib Eesti teedel sõita kiirusega kuni 90 kilomeetrit tunnis.
„Sel aasata saab sõita kiiremini 764 kilomeetril maanteedel. See on 50 km rohkem kui aasta tagasi. 110 lõike on 159 km, see on 20 km rohkem kui mullu, 605 km on 100 km/h lõike,“ selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja Villu Vane pressikonverentsil.
Eelmisel aastal sai suveperioodi maanteedel 110 km/h lubava tippkiirusega sõita 138 kilomeetri ulatuses ning 100 km/h 572 kilomeetri ulatuses.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusega teedel suuremat piirkiirust lubavad märgid kehtivad ajavahemikus maist septembrini, kuid sõltuvalt tee- ja ilmaoludest on maanteeametil õigus seda aega pikendada või lühendada. „Sel aastal alustame natuke enne maid. Lõpp sõltub sügisest ehk ilmast. Kahel viimasel aastal oleme oktoobris märgid maha võtnud,“ lisas Vane.
Tallinn-Pärnu neljarealisel teel hakkab 110 kehtima juunikuus, kui lõppeb Kanama viadukti remont, sest Vene sõnul alla 3kilomeetristel lõikudel piirangut ei rakendata.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.