Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul ei ole Eestil ilma maanteepiiripunktide kümnekordse läbilaskevõime suurendamiseta konteinerite transiidi kasvades midagi teha.
Järgmisel aastal on valmimas konteinerterminalid Tallinna Sadamas ja Sillamäe Sadamas. Konteinerterminali plaanib Kuldkepi andmetel ehitada ka Paldiski Põhjasadam. Sillamäe Sadam laiendab oma terminali tulevikus veelgi. Kuldkepi hinnangul tähenab see, et sadamad arendavad võimsust transportida läbi Eesti 1-3 miljonit TEU konteinerit aastas. "Kui keegi viitsiks rehkendada meie raudtee läbilaskevõimet, siis isegi kõige tagasihoidlikuma rehkenduse järgi on selge, et ilma maanteepiiripunktide kümnekordse läbilaskevõime suurendamiseta pole meil midagi teha," ütleb Kuldkepp.
Kuldkepi kinnitusel suudab praegu Narva piiripunkti läbida ööpäevas vaid 50-60 veokit ning Luhamaa ja Koidula piiripunktist pääseb kummastki läbi 30-40 veoautot ööpäevas. Tolliametnikud on aga Kuldkepi sõnul väitnud, et Narva piirpunkti tegelik läbilaskevõime oleks 300 autot ööpäevas.
ERAA on Luhamaa piiripunktis alustamas pilootprojekti, mis tehniliste uuenduste ja infrastruktuuri laiendamise abil võimaldab piiripunkti läbilaskevõime tõsta 400-500 veoautoni ööpäevas.
Piiripunktide läbilaskevõime suurendamise projektidest loe lähemalt järgmisel kolmapäeval ilmuvast Logistika kuukirjast.
Seotud lood
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.