Aprilli alguses loodi Saaremaal Eesti Väikelaevaehituse Liit, mille eesmärgiks on sektori maine ja konkurentsivõime tugevdamine.
"Saaremaa on Eesti väikelaevaehituse kants, siin toodetakse üle 60% sektori käibest ja üle 80% selle ärikasumist," ütles väikelaevaehituse liidu projektijuht ja TTÜ Kuressaare Kolledži õppejõud Anni Hartikainen. "Saaremaa tööstusest moodustab väikelaevaehitusfirmade käive ligi veerandi, kusjuures peaaegu kogu toodang läheb ekspordiks."
EVL kasvas välja Saaremaal asuvast väikelaevaehituse klastrist, mis ühendab väikelaevaehitusega seotud omavalitsusi, haridusasutusi, ettevõtteid ja teisi organisatsioone. Liidu töövaldkondadeks on ühishuvide esindamine, ühine turundustegevus, väikelaevaehituse alase hariduse ja koolituse toetamine, ühiste materjalihangete läbiviimine ja tootmisvõimsuse jagamine suurte tellimuste puhul.
Liitu kuuluvad jahtlaevade tootja Saare Paat, töölaevade tootja Baltic Workboats, ajaloolisi puupaate ja purjekaid tootvad Vätta Puit ning Väike Paadivabrik, innovaatilist alumiiniumpurjekat ehitav Alunaut ning plastist veesõidukite tootjad Kasse Paat, Lindvart, Tekno Marine Eesti ja Kompar. Samuti väikelaevaehitussektori allhankega tegelevad ettevõtted Hilmaa, Muvor ja Pro Marine Trade ning kaks eraisikut - Peeter Laum ja Edgar Kana. Tegevust toetavad väikelaevaehituse erialaga seotud haridusasutused - Tallinna Tehnikaülikooli Kuressaare Kolledž ja Kuressaare Ametikool.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.