Tallink sai finantsaasta teises kvartalis 323,310 miljonit krooni ehk 0,48 krooni aktsia kohta kahjumit, teatas ettevõte täna hommikul börsile.
Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas kahjum pea kolm korda.
Esimese poolaasta kahjumiks kujunes 353,99 miljonit krooni võrrelduna 108,77 miljoni krooniga aasta tagasi. Kontserni käive kahanes eelmises kvartalis 4,5 protsenti 2,6 miljardi kroonini.
Tallinki finantsaasta teine kvartal lõppes 28. veebruaril. Ettevõte pidi esimese poolaasta auditeerimata majandustulemused avaldama 15. aprillil.
Tallinki börsiteade:
Positiivset mõju esimese poolaasta käibele avaldas suurenenud reisijate arv, mille tulemusena kasvasid reisijateveost tulenevad müügitulud 282 miljoni krooni võrra. Üldisest majanduslangusest tulenevalt vähenesid
kaubaveotulud ligi 357 miljoni krooni võrra käesoleva majandusaasta esimesel poolaastal.
Kontserni tegevusele iseloomulikult on majandusaasta teine kvartal madalhooaeg reisijateveos. Vähenenud kaubaveo mahud mõjutavad seetõttu enim teise kvartali tulemust, mil kaubaveotulude osakaal ettevõte käibes on olnud ajalooliselt kõrgem.
Reisijateveo tuludele avaldas mõju ka nõrgenenud Rootsi krooni kurss, mille väärtus euro vastu vähenes majandusaasta esimese poolaasta jooksul ligi 17%. Rootsi krooni languse negatiivne mõju müügituludele esimesel poolaastal oli ligi 109 miljonit krooni.
Peamised tegevuses toimunud muutused esimesel poolaastal olid alljärgnevad: altic Princess arvel.
reisijateveost tulenevate müügitulude kasv 18 miljoni euro (282 miljoni krooni)võrra; kaubaveotulude vähenemine 23 miljoni euro (357 miljoni krooni) võrra; kütusekulude vähenemine 15 miljoni euro (234 miljoni krooni) võrra; kaubakulude kasv 11 miljoni euro (172 miljoni krooni) võrra, mis tuleneb hiljutisest inflatsioonist ja samas ka suuremast restoranide, baaride ja kaupluste müügist; personalikulude suurenemine 4,6 miljoni euro (72 miljoni krooni) ehk 8,5% võrra,mis on mõjutatud peamiselt varasematest palgatõusu kokkulepetest; Saksa liini restruktureerimine ja laevade arvu vähendamine liinil on avaldanud mõju mitmetele muutustele opereerimises. Suur osa kütusekulude vähenemisest tuleneb Saksa liinilt. Kuna kaubaveod on Saksa liinil olulise osakaaluga on see liin ka rohkem mõjutatud muutustest üldises majanduskeskkonnas. Langenud kaubavedude nõudlus Soome ja Saksamaa vahel ning reiside arvu vähendamine on toonud kaasa Saksa liini müügitulude vähenemise 19 miljoni euro (304 miljoni krooni) võrra käesoleva majandusaasta esimesel poolaastal võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Samas on tänu varasemale restruktureerimisele ja sellest tulenevalt väiksemast kulubaasist Saksa liini segmendi tulemuse kahanemine vähem tuntav. Arvestades asjaolu, et kütusehinnad olid oluliselt kõrgematel tasemetel eelmise majandusaasta teisel poolaastal ja eeldades tänaste hinnatasemete püsimist on oodatav kütusehindade langusest tulenev kulude vähenemine veelgi suurem käesoleva majandusaasta teises pooles. Kontserni administratiivkulu vähenes esimesel poolaastal 6,4 miljoni euro (100 miljoni krooni) ehk 21.3% võrra. Kontserni juhtkond töötab intensiivselt leidmaks täiendavaid kulude kokkuhoiu võimalusi, et Kontserni tegevus oleks jätkusuutlik muutuvas majanduskeskkonnas. Mitmete opereerimiskulude kõrval on kõrgendatud tähelepanu ka personalikulude kokkuhoiul. Kontserni finantskulude, maksude ja kulumieelne kasum EBITDA 2008/2009 majandusaasta esimesel poolaastal oli 45,2 miljonit eurot (707 miljonit krooni)mis on 9,5% vähem võrreldes möödunud majandusaasta esimese poolaastaga. Võrreldes eelmise majandusaasta esimese poolaastaga on suurenenud ka kulum 3,5 miljoni euro (55 miljoni krooni) võrra peamiselt uute laevade, Superstar ja B
Finantskulude netosuurenemine oli 7.5 miljonit eurot (117 miljonit krooni) käesoleva majandusaasta esimesel poolaastal, mis oli peamiselt mõjutatud 4,4 miljoni euro (69 miljoni krooni) ehk 14,7% võrra suurematest intressikuludest. Inressikulude kasv oli tingitud 18% võrra suuremast intressikandvate kohustuste mahust käesoleva majandusaasta esimesel poolaastal ja kõrgetest intressimääradest esimeses kvartalis võrreldes eelmise majandusaasta vastavate perioodidega. Madalamast opereerimistulemusest, kasvanud amortisatsioonikuludest ning suurematest finantskuludest tingituna oli käesoleva majandusaasta esimese poolaasta kahjum 22,6 miljonit eurot (354 miljonit krooni) võrreldes 7 miljoni euro (109 miljoni krooni) suuruse kahjumiga eelmise majandusaasta esimese poolaastal.Kontserni esimese poolaasta tulemus ei vastanud juhtkonna ootustele. Hoolimata märkimisväärsest reisijate arvu suurenemisest taandus selle positiivne efekt juba müügitulude tasandil mõjutatuna kaubaveotulude langusest, Rootsi krooni nõrgenemisest ja tarbijate käitumise muutustest. Kuigi majandusaasta teine poolaasta on reisijateveos kõrghooaeg ja tavaliselt on siis kaubaveotulude mõju tulemustele väiksem, on Kontserni juhtkond ettevaatlik käesoleva majandusaasta eesmärkide prognoosimise osas. Arvestades seniseid arenguid ja väliste faktorite kõrget volatiilsust, mis lisavad teadmatust tuleviku osas, võib arvata, et ontsern ei saavuta käesolevaks majandusaastaks seatud eesmärke. Siiski usub juhtkond, et käesoleva majandusaasta tulemuseks on kasum.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.