Pühade eelõhtul toimus Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA) üldkoosolek, kus vaadati üle eelmisel aastal tehtu, pandi paika plaanid käesolevaks aastaks ning valiti ühingule uue juhatuse, mida hakkab juhtima Raido Rebane.
ELEA juhatusse usaldasid kolleegid järgmiseks kaheks aastaks ennast esindama: Katrin Altmets, Schenker AS; Vallo Arumäe, Balti Logistika AS; Karli Lambot, ACE Logistics Estonia AS; Jaan Lepp, DSV Transport AS ja Risto Merisalu, Itella Logistics OÜ; juhatuse aseesimeheks valiti Mati Kärt, DHL Estonia AS ning esimeheks Raido Rebane, Club Shipping OÜ, teatas ELEA.
Uus juhatuse esimees avas ELEA strateegiat kaheks järgmiseks aastaks: "Viimaste aastatega on ELEA's tekkinud soov saavutada midagi enamat. Olles palju erinevates riikides reisinud ja suhelnud erinevate ekspediitorite, laevaliinide ja kaubaomanikega, siis olen näinud, et Eestit kui head transiidikoridori Venemaale teatakse suhteliselt vähe, seda eriti võrreldes meie põhjanaabri Soomega, kes on ennast reklaaminud ja tutvustanud juba aastakümneid. Me ise küll usume, et meid teatakse, samas tegelikkus on kahjuks teistsugune. Koos erialaliitude koostööga usungi, et saame selles vallas sihipäraselt töötades üsna palju ära teha. Peamiseks eesmärgiks oleks esmalt aga kogu logistikasektori koostöö tugevdamine. Tsitaat targa inimese suust: „Kui kõik teevad palju tööd ja üksida, siis mitte kunagi ei saavuta nad niipalju, kui nad teeksid palju vähem, kuid kõik koos“, on öelnud Ludwig Mies van der Rohe.“
ELEA soovib tõhusama logistika abil luua eeldused meie ettevõtete konkurentsivõime suurenemiseks võrreldes alternatiivsete transpordikoridoridega. Selle saavutamiseks ei piisa ühe ühingu pingutustest, selgetes ja läbipaistvates mängureeglites peaksid kokku leppima kõik logistikaga seotud erinevad osapooled, nagu teenusepakkujad, teenuseostjad, infrastruktuuriettevõtted jt. Kokkulepete ja standardite kasutamise tulemusena kasvab iga ettevõtte tööviljakus ja tegevuse efektiivsus. Praeguses majanduskliimas mõtleb sellele ilmselt iga ettevõte. Sellest andis tunnistust ka suur huvi eelmisel aastal ellu kutsutud ladustamise tingimuste väljatöötamise ja taara ringluse korrastamise töörühmade vastu. Mõlema tegevuse jätkamist peame oluliseks ka oma ühingu käesoleva aasta plaanides. Nimetamist väärib kindlasti ka rahvusvahelise ekspedeerimise pädevusdiplomi - FIATA Diploma - koolituse korraldamine koostöös Tallinna Tehnikakõrgkooliga, mida toetab Euroopa Sotsiaalfond EAS’i teadmiste ja oskuste arendamise programmi kaudu.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.