Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul soovib linn pakkuda majanduslanguse olukorras inimestele kiiremat, kvaliteetsemat ja odavamat ühistransporti alandades Tallinna ühtse piletisüsteemi ühissõidukites ekspresstalongide hindu 16,7 % ja ekspresskaartide hindu keskmiselt 24,4 % võrra.
Praegu on Tallinna autobussiliinide ekspress- ja tavaliinid ebaühtlaselt koormatud, mis on osaliselt tingitud ekspresspiletite tunduvalt kallimast hinnast, teatas Raepress. „Kui praegu on ekspressbusside piletid tavapiletitest ligi 60% võrra kallimad, siis ekspresspiletite uued hinnad on tavapiletite hindadest keskmiselt ainult 13 % kallimad,“ selgitas Mutli. Piletihindade alandamine ekspressliinidel loob eelduse sõitjate ületulekuks tavaliinidelt ekspressliinidele,“ lisas Mutli.
„Tulevikus on kavas rajada uusi ekspressliine, mille eeliseks tavaliinide ees on lisaks suuremale ühenduskiirusele ka väiksemad kulutused. Ekspressliinide väiksem kütusekulu on tingitud väiksemast peatuste arvust. Samuti väheneb ka juhi palgakulu kuna bussiliini läbisõitmiseks kulub vähem tööaega.“
Ekspresskaartide hindade alandamine toob kaasa piletitulu vähenemise ligikaudu 147 000 krooni võrra kuus, perioodil alates 1. juunist 2009 kuni aasta lõpuni 1,1 miljoni krooni võrra. Samaaegne ekspressliinide ja nn tavaliinide täituvuse ja sõitjakoormuse ühtlustamine võimaldab vähendada nn tavaliinide töömahtu, mille tulemusena säästetakse eelarve vahendeid samal perioodil ligikaudu 2,3 miljoni krooni ulatuses. „Kokkuvõtlikult annavad töömahu vähendamine ja samaaegne ekspresspiletite hindade alandamine efekti ligikaudu 1,2 miljonit krooni,“ ütles Mutli.
Määruse eelnõuga täpsustatakse ka üliõpilastele ettenähtud soodustust tõendavate dokumentide nimetusi, milleks on ainult üliõpilaspiletid ja nendega võrdsustatud üliõpilase staatust tõendavad dokumendid – ISIC Student kaart ja Hansapanga Tudengikaart.
Tallinna Linnavolikogu määrusega karmistatakse ka nõudeid talongide ja tunni- ning päevapiletite märgistamisel elektroonilises kompostris.
Mutli sõnul muudetakse sõidupiletite elektroonilises kompostris märgistamise nõudeid sellepärast, et vältida sõidupiletite korduvat kasutamist. „Elektroonilise kompostri märgistust ei tohi kanda pileti hologrammiribale, sest sel juhul võib märgistuse pahatahtlikult nähtamatuks hõõruda ja piletit mitmekordselt kasutada,“ selgitas Mutli. „Hologrammiribale märgistatud sõidutalong loetakse määruse muudatuse kohaselt võrdseks piletita sõiduga.“
Nimetatud muudatus rakendub lähiajal ja nõuete muutmisest teavitatakse sõitjaid pressi ja transpordiameti kodulehe kaudu.
„Ajatempli sattumine hologrammiribale ei ole normaalse märgistamise kohaselt tehniliselt võimalik ja eeldab pileti tahtlikku voltimist. Märgistuse kajastumine kileribal näitab selgelt kavandatud petmist, sest piletil on valge väli kahes otsas, mis on ette nähtud templijäljendi jaoks,“ lisas Mutli. „Tulenevalt aga määruse muudatusest on selline priisõit nüüdsest välistatud.“
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.