SEB Liisingu juhatuse esimees Indrek Julge kinnitab, et kuuldused transpordisektori raskest olukorrast vastavad tõele ja transpordiettevõtetel on tõepoolest raskusi liisingumaksetega.
"Konkreetseid numbreid hädasolevate transpordiettevõtete kohta ei saa kahjuks avaldada, võib vaid öelda, et eelmise aasta lõpu seisuga oli üle 60 päevase võlgnevusega porfelli osakaal kommertssõidukite osas kogu Eesti liisinguturul 2,5%," selgitas Julge. "SEB liisingus jäi vastav näitaja alla 2%," lisas ta.
Kommertssõidukite alla kuuluvad lisaks veokitele ja haagistele veel ka kaubikud, mistõttu ei väljenda see näitaja kitsalt ainult transpordisektori olukorda.
Indrek Julge sõnul on kasvanud ka tagastatud veoautode ja haagiste hulk. "Hetkel jääb see 20 ja 30 vahele, nii et eraldi suurt parklat nende hoiustamiseks meil veel vaja ei ole," rääkis Julge.
Lepingute lõpetamine kliendiga ning autode ja haagiste ära võtmine on SEB Liisingu juhi ütlusel siiski viimane võimalus ja seda kasutatakse juhul, kui muud võimalused nagu põhiosa maksepuhkus, lepingute pikendamine jms ettevõtte maksevõimet ei taasta ega paranda.
"Praegu on uute veokite ja haagiste liisimine Eestis praktiliselt peatunud, kuna ka olemasoleva tehnika käigushoidmiseks napib transpordifirmadel tellimusi. Arusaadavalt on olukorra põhjustanud üleüldine majanduslangus ja sellest tulenev veomahtude vähenemine," ütles Julge.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.