ADRi ja samuti jõustunud "Ohtlike vesote autoveo eeskirja" muudatus, näevad ette välja vahetada seni kehtinud juhi ohutuskaardi vorm uue vastu.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi peaspetsialist Jaak Ideon selgitas, et vana vormi(üks lk mahtu) kohane juhend pidi igal kaubal olema oma, kusjuures rahvusvahelisel veol oli vaja see tõlkida kõikide veoteele jäävate riikide ametlikesse keeltesse. „Vana dokumendi andis välja kaubasaatja. Uus vorm on neljal lehel, põhjalik ja universaalne, mistahes kaubale sobiv. Tõlkida pole vaja, kuna selle dokumendi adressaadiks on juht, kes ka seni on nn ADR koolitusega ja asjaga kursis,“ lisas ta.
Ka on muutunud lisavarustuse nimekiri. „Vedaja poolt peab sõidukis olema lisavarustus, mille loetelu võrreldes senisega mõnevõrra konkreetsem. Näiteks keskkonna ohutuse tagamiseks teatud veoste puhul on vaja ohtliku vedeliku kanalisatsiooni kaevudesse sattumise vältimiseks luugi kate. Ka vana korra kohaselt mõned kaubasaatjad nõudsid selliste katete olemasolu, kuid nüüd aga kohustus üldine. Üldiselt vedaja peaks lisaks uue juhendi autojuhile kätteandmisele ka kontrollima konkreetses sõidukis olemasolevat varustust,“ ütles Ideon.
ADR üleminekuperiood on kuni 1 juuli 2009. Selle ajani võib juht ka vanu versioone varustust kasutada.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.