Metsatööstuse Liidu hinnangul tuleks meie teedele lubada senisest raskemaid puiduveokeid, et parandada puidufirmade konkurentsivõimet ja säilitada töökohti.
Maanteeamet raskeveokite täismassi suurendamist ei poolda, sest meie teed ja sillad pole selleks ette nähtud, vahendas ERR.
Praeguse raiemahu korral võimaldaks täismassipiirangu tõstmine metsatööstussektoris transpordi arvelt kokku 500 miljonit krooni aastas.
"Me oleme siin koos metsatööstusliiduga algatamas ühte uuringut, et veelkord see küsimus läbi vaadata. Ei ole võimalik siin teha suvalist otsust, küsimuses on ikkagi meie teede kvaliteet, teede ohutus lubamaks sinna raskemaid veokeid," selgitas majandusminister Juhan Parts.
Maanteeameti hinnangul meie põhimaanteed ja sillad veelgi raskemate veokite all vastu ei peaks.
"Kuna kattega teed on arvestatud liiklemiseks täismassiga kuni 40 tonni, siis hoolimata sellest, missugune on seal teljekoormus, 60-tonnise täismassiga veokid kiirendavad tee lagunemist," märkis Põhja regionaalse maanteeameti direktori asetäitja Aivo Salum.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.