• 06.01.09, 17:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rohuküla sadama süvendamine ei ole veel lõppenud

Reisiparvlaevaga Scania 29.12.2008 toimunud põhjapuute kahtlusega laevaintsidendi tõstatunud probleemide põhjuseks Rohuküla sadamas loeb veeteede amet asjaolu, et sadama süvendustööd ei olnud veel lõppenud ja reisiparvlaevad suunati ennatlikult lõunabasseini, veendumata deklareeritud sügavuste õigsuses.
Veeteede ametiga kooskõlastamata teisaldati süvendustööde ajaks navigatsioonimärk ja jäeti see esialgsele kohale tagasi panemata, tekitades sellega navigatsiooniohu. Veeteede ameti nõudel on praeguseks see navigatsioonimärk tagasi oma esialgsele kohale paigaldatud, teatas amet.
Sadamaseaduse kohaselt on sadama valdaja kohustus ohutu laevaliikluse ja korra kindlustamine sadamas. Sadama valdaja peab korraldama sadama sissesõidutee ja akvatooriumi rekonstrueerimist, jälgima deklareeritud andmete õigsust ning vastutama deklareeritud andmete õigsuse eest.
Veeteede ametile esitatud Rohuküla sadama süvendustööde mõõdistus vastas nõuetele, kuid veendumaks sadama ohutuses oleks sadama valdaja pidanud nõudma laiema ala mõõdistust.
Võimalik reisiparvlaeva Scania põhjapuude toimus sadama akvatooriumil väljaspool süvendatud ja mõõdistatud ala – nimelt ei süvendatud kogu sadama akvatooriumi, vaid väga väikest osa sellest.
Kuigi tuukriülevaatus Scanial kahjustusi ei tuvastanud ja laevakompanii põhjapuudet ei kinnitanud, klassifikatsiooniühingut informeeriti ja laev lubati taas liinile, ei ole veeteede amet rahul meresõiduohutuse seadusega nõutud õigeaegse informatsiooni edastamisega Saaremaa Laevakompanii poolt. Lähiajal on plaanis kokkusaamine Veeteede Ameti ja Saaremaa Laevakompanii esindajate vahel, et arutada probleeme informatsiooni vahetamisega ja parandada informatsiooni liikumist ja koostööd tulevikus.
Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkaupi sõnul otsustasid Saarte Liinid koos töövõtjaga Victoria Shipping süvendustöid jätkata pärast projekteerija poolt täpsustatud süvendusplaani koostamist.
Rohuküla sadamas toimuvad süvendustööd kolmes etapis ja praeguseks pole ühtki tööd vastu võetud ega tööde eest tasutud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele