• 08.12.08, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus poilaev hoiab kokku 5 mln krooni aastas

Täna heisatakse veeteede ameti renditaval poilaeval Sektori Eesti lipp, uus laev tähendab annab olulise kulude kokkuhoiu.
Sektori saabus Soomest Hundipea sadamasse novembri lõpus, rendileping jõustus 1. detsembril. Praeguseks on läbi viidud nõutud protseduurid Sektori kandmiseks Eesti laevaregistrisse ja laev on mehitatud veeteede ameti meeskonnaga, teatas amet.
Veeteede amet sõlmis 30. oktoobril Soome firmaga Shipping Enterprise
(Finstaship) lepingu poilaeva rentimiseks viieks aastaks võimalusega jätkata lepingut pärast seda veel viis aastat. Poilaev asendab seni kasutuses olnud nelja aastakümne vanused poilaevad EVA-308 ja EVA-309, mis amortisatsiooni tõttu viiakse ekspluatatsioonist välja. Uue laeva rentimine kahe vana laeva asemele võimaldab kulude kokkuhoidu orienteeruvalt 5 mln krooni aastas.
Laevapereta multifunktsionaalse laeva renditeenust kasutatakse mõõdistustöödeks Soome lahel ja Väinamerel, navigatsioonimärkide
parandus- ja hooldustöödeks ning õlireostuse kõrvaldamiseks. Kuna Sektori omab jääklassi, on tagatud laeva aastaringne ekspluatatsioon.
Renditav laev Sektori on ehitatud 1985. aastal (renoveeritud aastatel
1987 ja 2000), peamasina võimsus 638 kW, kogumahutavus 215, pikkus 33 m, laius 7,9 m, süvis 2,45 m, kiirus kuni 10 sõlme, jääklass 1A. Laeval on ka sisseehitatud LAMOR-tüüpi õlikogumisseadmed ja laev on võimeline ise õlireostust likvideerima. Laeva õlikogumistanki mahutavus on 113 m^3 .

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 09:44
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele