Majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumiveondus- ja liiklustalituse juhataja Priit
Vene arvab, et Soome veoturu avanemisega võivad Soome vedajad hakata Eestisse
tütarettevõtteid registreerima.
"Kuna piirangute kadumine võimaldab Eesti vedajatel hakata pakkuma teenust Soome autokaubaveo siseturul, siis ilmselt teatud määral on Soome vedajatel põhjust oodata tihenevat konkurentsi. Väga raske on hetkel öelda, kui suures mahus suudavad Eesti vedajad Soome siseturul teenust pakkuma hakata. Silmas tuleb pidada asjaolu, et autokaubaveoteenust Soome siseturul saab osutada ainult ajutisel põhimõttel, st vedude iseloom ei tohi olla püsiv ja regulaarne," rääkis Vene.
Samas märkis ta, et olemasolev ELi kabotaažvedude praktika on näidanud, et sõltuvalt liikmesriigist ei ületa kabotaažvedude osakaal riigisisestest vedudest 2-3%.
Vene tõi välja, et muudatus võib hoopis Soome ettevõtteid siia tuua. "Senise ELi praktika põhjal võiks oodata ka mõningate Soome vedajate tütarettevõtete registreerimist Eestis, kelle veoteenus oleks siiski ennekõike suunatud Soome turule," rääkis ta, lisades, etnäiteks kabotaažvedude liberaliseerimisel nn ELi vanade liikmesriikide vahel täheldas Suurbritannia transpordiministeerium, et nende ettevõtted hakkasid ennast registreerima Luxembourgis sealse soodsama maksupoliitika tõttu.
Seotud lood
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.