• 17.10.07, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pronksiöö sündmused sulgevad Narva Line Sillamäe-Kotka laevaliini

Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ teatel sulgeb ettevõte oktoobri keskpaigas Ida-Virumaad ja Soomet ühendanud Sillamäe-Kotka laevaliini, sest Venepartnerid lõpetasid läbirääkimised pärast pronksiöö sündmusi.
Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on sulgemise põhjuseks suuresti edutult lõppenud läbirääkimised Vene partneritega, mis ei võimalda liinile otsemarsruuti. „Liini avades lootsime saavutada kokkuleppe Vene poolega, võimaldamaks laeval sõita Sillamäe ja Kotka vahelisel kõige otsemal marsruudil, mis läbib Venemaa territoriaalvete alla kuuluvat Suursaare ümbrust. Üle kahe aasta väldanud läbirääkimised lõpetas Vene pool aga pärast pronksiöö sündmusi sootuks,” ütles Frosch.
Froschi sõnul üritati läbirääkimisi tulutult uuesti alustada, viimase lootuse otsemarsruudile kustutas Venemaa teade tsiviilliiklusele olulisi distantsipiiranguid seadva radari paigaldamisest Suursaarele.
Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud vähendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra.
"Teise võimalusena oli Narva Line'il plaan suunata liin teenindama kolmnurka Sillamäe – Ust-Luga sadam – Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha," lisas Frosch.
Mullu auhinna „Ida-Virumaa Turismitegu 2006” pälvinud Sillamäe-Kotka laevaliin oli haaramas populaarsust turismireisijate seas, põhikliendid olid peamiselt kaubavedusid teostavad veokid, mille arv keeruliste suhete tõttu Venemaaga viimastel kuudel samuti vähenevat trendi näitas.
Parvlaev Vironia teeb viimase sõidu 19. oktoobril, Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul pakutakse kõigile laevameeskonna liikmetele tööd emafirma teistel liinilaevadel.
Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta 17. veebruaril. Laevaliini opereerimiseks asutas Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ ning lõi üle viiekümne uue töökoha. Regulaarne kaubaveoliiklus käivitus liinil mullu märtsi alguses, reisijate teenindamisega alustas ettevõte mais.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele