• 28.09.07, 08:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transportijad unistavad virtuaalsest järjekorrast

Transiidiettevõtete virtuaalse piirijärjekorra tekitamise mõttel on küll tolliameti ja siseministeeriumi toetus, aga praktilisi samme pole selle teostumiseks veel astutud.
Maksu- ja tolliameti andmetel ootas Narva tollijärjekorras eile 270 autot, üleeile oli neid 250. Kõik kaugsõiduautojuhid peavad sabas seisma keskmiselt 78 tundi, kuid halvemal juhul kuni nädala, kirjutas venekeelne majandusportaal dv.ee.
Transiidiettevõtted on ammu plaaninud elava järjekorra asendamist virtuaalse sabaga. Transiidikonsultant Raivo Vare hinnangul töötab Vene-Soome piiril sarnane süsteem juba küllaltki edukalt.
Maksu- ja tolliameti asedirektor Dmitri Jegorov ütles, et nende virtuaalsaba üleskutset toetasid ka siseministeerium ja piirivalveamet. Paraku praegu mingeid arendustöid ei tehta, sest selleks oleks vaja uuendada kogu infrastruktuuri.
Vare oli veendunud, et virtuaaljärjekorra idee on läbinisti hea vaid esmapilgul. "See süsteem toimiks vaid püsivedajate jaoks. Neile jäetakse näiteks tunni-kahene auk ja masina vormistamisele kuluks viis minutit," selgitas Vare. Väikevedajad ja võõramaised kaugsõiduautojuhid hakkaksid aga selliste aukude pärast piiril ootama senisest veelgi kauem. "Nad saavad kurjaks nagu kuradid," kommenteeris Vare emotsionaalselt.
Samas leidis Vare, et virtuaaljärjekorraga tasub siiski alustada. Kui kaasata esimesse etappi püsivedajad, keda tavaliselt seisab korraga järjekorras 6-8, saaks nende piiriületuse vormistada senise 12 tunni asemel nelja tunniga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele