Pärast pikka vaikust kerkis esile idee Helsingit ja
Tallinna ühendavast merealusest raudteetunnelist ja seda koguni autoriteetsel
foorumil.
Nimetatud hange registreeriti transpordiprojektiks, mida Läänemere regiooni 11 metropoli hakkavad edasi arendama ja mille ehitamiseks taotletakse raha Euroopa Liidult, vahendas postimees.ee.
Nimekiri Balti metropolide võrgustiku (Baltic Metropoles Network) transpordikavadest avalikustati täna Helsingis nimetatud linnade meeride ühiskogunemisel.
Helsingit Tallinnaga ühendava tunneli ehitus on ainsa uue hankena selles nimekirjas. See on osaks Rail Baltica raudteeühendusest, mida linnad on püüdnud rajada Tallinna ja Varssavi vahele.
Helsingi linnapea Jussi Pajunen selgitas, et eesmärgiks on venitada Rail Baltica lõunas Berliinini ja põhjas Peterburini. Tema sõnul poleks kiirraudtee, mis ühendaks vaid Varssavit ja Tallinnat, majanduslikult mõttekas.
«Kümne-kahekümne aasta pärast on maailm teistsugune kui praegu. Majanduslikus mõttes pole see realistlik, ega muidu ka mitte päris esireas,» rääkis Pajunen.
Peterburi asekuberner Mihhail Ossejevski nimetas Helsingi-Tallinna tunnelit nende poolt vaadades üheks tähtsaimaks ettevõtmiseks Helsingi-Peterburi raudteeühenduse ja Peterburi uue kanalisatsioonikollektrori kõrval.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.