• ST
  • 06.11.24, 00:00

Kuidas tagada, et rehvid kestaksid võimalikult pikalt?

Kui autot hooldatakse tavaliselt regulaarselt, jäetakse rehvid tihti tähelepanuta. Rehvid on üliolulised osad autost ning nende korrashoid on otseselt seotud ohutusega, aga ka küttekulu ning sõidumugavusega. Kuna terve komplekt rehve on üsna kulukas väljaminek, on igati kasulik hoida juba olemasolevaid heas korras nii kaua kui võimalik. Millist hooldust rehvid vajavad ning mida silmas pidada? Vaatame lähemalt ja jagame mõningaid nippe, kuidas pikendada oma rehvide eluiga.
Kuidas tagada, et rehvid kestaksid võimalikult pikalt?
  • Foto: VariousPhotography. Pixabay.com

Kontrolli rehvirõhku

Rehvirõhu regulaarne kontrollimine on üks lihtsamaid viise, kuidas tagada, et rehvid oleksid heas korras. Liiga madal või liiga kõrge rehvirõhk mõjutab otseselt sõidukogemust ja võib juhitavuse halvemaks muuta, aga kiirendab ka rehvide kulumist. Lisaks võib vale rehvirõhk ka kütusekulu suurendada.
Rehvirõhku tuleks kontrollida vähemalt kord kuus ka siis, kui probleeme otseselt pole. Mõistlik on seda teha ka enne pikemaid sõite ning veidi tihedamalt suurte külmade ajal. Parim aeg rehvirõhu mõõtmiseks on enne sõitu või mõned tunnid hiljem, kui auto on juba veidi aega seisnud.

Rattad olgu tasakaalus ja joondatud

Tasakaalustamata rattad põhjustavad rehvidele suuri probleeme. Kui märkad, et rehvid on külgedelt või keskelt ebaühtlaselt kulunud, võib see tähendada valet rõhku või hoopis seda, et sillad vajavad mehaaniku juures reguleerimist.
Kuidas saada aru, kas probleem on rehvirõhus või peab minema sillastendi? Näiteks kui rehv on keskelt ebaühtlaselt kulunud, on üsna tõenäoliselt rehvis ülerõhk. Kui aga rehvid on ühelt poolt n-ö ära söödud ehk kulumine on seest või väljast tunduvalt suurem kui mujalt, siis võib kahtlustada, et probleem on rataste kokkujooksus või on need ajaga tasakaalust välja läinud.
Rehvivahetuse ajal jälgi, et rattad tasakaalustatakse või lase need tasakaalustada iga 15 000 km järel. Hoia silm peal oma rehvimustril ja selle kulumisel.
  • Foto: geraldoswald62. Pixabay.com

Vali rehvid vastavalt hooajale

Suverehvid ja talverehvid on valmistatud erinevatest kummisegudest, ja nende kasutamine valel hooajal kiirendab rehvide kulumist. Talverehvid on pehmemad ja kuluvad soojematel temperatuuridel kiiremini, samas kui suverehvid võivad külmas muutuda kõvaks ja kaotada haarduvust. Proovi rehvivahetuse aeg võimalikult hästi ajastada, et talverehvid kevadel liialt sooja ei saaks. Soe õhk ja paljas asfalt vähendavad talverehvide eluiga.

Hoiusta rehve korralikult

Kui kasutad nii suve- kui talverehve, on nende õige hoiustamine võtmetähtsusega, et need säilitaksid oma omadused ja kestaksid kauem. Õige ladustamine hoiab ära kummimaterjali kuivamise ja pragunemise, mis võib isegi põhjustada rehvi purunemist. Suverehvid on tundlikud madalate temperatuuride suhtes, isegi kui need pole auto all – ära jäta neid õue.
Hoiusta rehve kuivas ja pigem jahedas kohas, näiteks +15C juures, eemal otsesest päikesevalgusest ja niiskusest. Rehve ei tohiks ladustada otse maapinnal. Tõsta need kas alusele või riputa spetsiaalsetele konksudele. Kui sul puudub rehvide hoiustamiseks hea koht, siis on olemas mitmeid rehvihotelle, mis neid mõningase tasu eest hooajavälisel ajal hoiustavad.

Kasuta UV-kaitset

Rehvide kummisegus on lisandeid, mis kaitsevad neid UV-kiirguse eest. Aja jooksul hakkab rehvi kumm pruunistuma, mis näitab, et kaitseained on pinnale tõusnud.
Rehvide puhastamisel ja selle pruunika kihi eemaldamisel kasuta UV-kaitsevahendeid, et rehve kaitsta. See aitab vältida rehvide pragunemist ja pikendab nende eluiga. Spetsiaalne UV-kaitsekreem kaitseb rehve päikese kahjustava mõju eest ja hoiab need elastsemana pikema aja jooksul.

Ka rehvid vananevad

Kuigi kvaliteetsete rehvide ostmine võib algselt tunduda kallis väljaminek, on see pikas perspektiivis tasuvam. Tunnustatud tootja rehvidel on tavaliselt parem haarduvus ja pikem eluiga, kuid ka odavamas hinnaklassis on palju mõistlikke variane.
Samuti on oluline jälgida rehvide vanust, sest isegi korraliku mustri puhul võib rehvide kummisegu vananedes kõvaks ja rabedaks muutuda. Ükski rehv ei ole igavene. Rehvid tuleks vahetada, kui need on üle 6–8 aasta vanad, sõltumata mustri sügavusest.
Sellepärast on pigem mõistlik valida uued rehvid. Kasutatud rehvid võivad olla varjatud vigadega, näiteks hoolimata heast mustrist juba liiga vanad, et nendega oleks ohutu edasi sõita. Kasutatud rehvide puhul pole võimalik ka kaupa tagasi saata või kellelegi kaebust esitada. Lõpuks ei pruugi ka soovitud rahasäästu tekkida.

Sõida tasa ja targu

Raskete koormate vedamine mõjutab nii autot kui ka rehve. Kui rasked koormad on tavalised, kiireneb aja jooksul rehvimustri kulumine. Kui masinal on lausa ülekoormus, siis see võib rehve kahjustada ning halva juhuse tahtel isegi lõhkema panna.
Järsk kiirendamine või pidurdamine tekitavad rehvidele täiendavat koormust. Proovi sõita sujuvalt, vältides äkilisi liigutusi. Võid valida ka madala veeretakistusega rehvid, millel on mitmeid kasulikke eeliseid.
  • Foto: robineero. Pixabay.com

Kokkuvõtteks

Rehvide eluiga saab regulaarse hoolduse ja jälgimise abil märkimisväärselt pikendada. Samas agressiivne sõidustiil, aastajale mittevastavad rehvid ja muidugi ka vale rehvirõhk võivad mustrit kiiresti kulutada või rehvi kvaliteeti halvendada.
Hea kvaliteediga parimad rehvid leiad mugavalt 1a.ee veebikaubamajast, kus on lai valik rehve igas hinnaklassis. Mine vaata järele ja leia oma masinale sobivad ja kvaliteetsed rehvid!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 16:11
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele