Autor: UTA Edenred • 17. juuni 2024

UTA Edenred toob 2024. aastal fookusesse uuenduslikud teemaksuteenused

Transpordi- ja logistikaettevõtted üle Euroopa on 2024. aastal silmitsi uute teemaksuliste nõuetega, mis põhinevad sõidukite CO₂ emissioonidel.

UTA Edenred, üks juhtivaid mobiilsusteenuste pakkujaid, on valmis toetama ettevõtteid nende uute regulatsioonidega kohanemisel, pakkudes innovaatilisi lahendusi ja teenuseid, mis lihtsustavad teemaksude arveldamist ja vähendavad halduskoormust.

CO₂ teemaksulisa kehtestamine

Aasta alguses kehtestasid mitmed Euroopa riigid, sealhulgas Saksamaa, Austria ja Tšehhi, CO₂-teemaksulisa, mis põhineb sõidukite emissiooniklassidel. 2025. aastaks liitub nende riikidega ka Taani. Sõidukite korrektne liigitamine vastavasse heitmeklassi on kriitilise tähtsusega, et tagada teemaksude täpne arveldamine ja vältida lisakulusid, mis tekivad sõidukite esialgsest paigutamisest halvimasse heitgaasiklassi.

UTA One® next – nutikas lahendus teemaksude haldamiseks

UTA Edenredi teemaksuseade UTA One® next pakub transpordiettevõtetele uuenduslikku lahendust. Uute seadmete tellimisel määratakse sõidukile automaatselt õige CO₂ heitmeklass. Olemasolevate sõidukite puhul saavad kliendid määrata õige CO₂ klassi otse UTA kliendikeskkonnas. See aitab ennetada lisakulusid, mis võivad tekkida sõidukite ebaõigest klassifitseerimisest.

Olulised muudatused Saksamaa teemaksusüsteemis

1. juulist 2024 laieneb Saksamaa teemaksunõue sõidukitele, mis kaaluvad üle 3,5 tonni. Seni kehtis see nõue ainult üle 7,5 tonni kaaluvatele sõidukitele. Muudatus mõjutab paljusid ettevõtteid, kes peavad nüüd esmakordselt tegelema teemaksude arveldamisega. Erandiks on oskustööliste ettevõtete alla 7,5 tonni kaaluvad sõidukid, millele saab taotleda teemaksuvabastust. Ettevõtete tegevusliikide loetelu on ette nähtud seaduses. Lisaks on kuni 31. detsembrini 2025 saastevabad sõidukid teemaksust vabastatud, ning alates 2026. aastast maksavad nad 75% vähendatud teekasutustasu. Heitmevabad sõidukid, mille täismass on kuni 4,25 tonni, on alaliselt teemaksuvabad.

UTA One® next kasutusala laienemine

UTA One® next on juba kasutusel 16 Euroopa riigis, hiljuti lisandus nende hulka Slovakkia. Seadme kasutusala laieneb lähikuudel veelgi, hõlmates Tšehhit, Sloveeniat ja Horvaatiat. UTA One® nexti abil saavad ettevõtted mugavalt ja efektiivselt hallata oma sõidukite teemakse elektrooniliselt, mitte ainult Saksamaal, vaid laiemalt üle Euroopa.

Täiendavad teenused ja eelised

UTA One® next pakub reaalajas jälgimisvõimalusi, mis suurendavad autopargihaldurite jaoks läbipaistvust ja kontrolli. Seadet saab juhtida nutitelefoni rakenduse kaudu, mis võimaldab lihtsat ja mugavat kasutamist. UTA Edenredi teenuste portfell hõlmab 27 Euroopa riigi teemaksulahendusi ja sularahata tankimisvõimalusi, mis aitavad oluliselt vähendada klientide halduskoormust ja tõsta igapäevase tööelu efektiivsust.

UTA Edenred on pühendunud pakkuma transpordi- ja logistikaettevõtetele parimaid võimalikke lahendusi teemaksude haldamiseks, vastates uutele regulatsioonidele ja vajadustele. Innovatiivne UTA One® next seade ja sellega seotud teenused aitavad ettevõtetel säästa aega ja raha, samal ajal tagades vastavuse Euroopa riikide erinevatele teemaksunõuetele.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077