• ST
  • 21.09.22, 15:43

Millele tuleks mõelda kaskokindlustust sõlmides?

Kaskokindlustuse sõlmimine tundub olevat üks esmaseid asju, millele auto soetamise juures mõeldakse. Tegemist on ainsa kindlustusliigiga, mis hüvitab Sinu auto kahju ka juhul, kui Sa olid liiklusõnnetuses ise süüdi. Kuidas aga kaskokindlustust sõlmida? Milliseid lisariske juurde valida?
Millele tuleks mõelda kaskokindlustust sõlmides?
Esiteks soovitame läbi mõelda n-ö musta stsenaariumi ja analüüsida, millist abi ja tuge Sa õnnetusjuhtumi korral enda kindlustuspakkujalt sooviksid. Kas eelistaksid, et sinu kulud oleksid õnnetuse toimumise järel minimaalsed või oleksid nõus väiksema kuumaksega tasuma ka kõrgemat omavastutuse summat? Kas eelistaksid sõita auto remonditööde ajal asendusautoga või kasutaksid hea meelega ühistransporti?
Küsimusi on teisigi. Et asja pisut lihtsamaks teha, teeme järgnevalt puust ja punaseks, millega on kaskokindlustuse puhul tegemist, mida erinevad lisariskid endas sisaldavad ning millisel juhul soovitaksime need kaskokindlustuse poliisile juurde lisada.
Nagu juba öeldud, on kaskokindlustuse puhul tegemist kindlustusliigiga, mis hüvitab liiklusõnnetuse tagajärjel kindlustatud auto kahju ka omanikule, kes oli ise õnnetuse põhjustaja. Lisaks õnnetusjuhtumitele on kaskokindlustusega auto kindlustatud ka kuritegevuse ning loodusjõudude tekitatud kahjude vastu. Tegelikkuses sisaldab kaskokindlustus endas veelgi enamat.
1. BTA Autoabi
Tegemist on lisakaitsega, mis kaasneb vaikimisi kõigi sõidu- ja pakiautode kaskokindlustusega. BTA Autoabi tuleb appi ootamatute rikete või kahjude korral, mille puhul ei ole võimalik sõidukiga enam ise liigelda või pole see liikluseeskirjadest lähtuvalt lubatud. Seda näiteks juhtudel, kui auto aku saab tühjaks või rehv läheb ootamatult tee peal katki. Samuti juhtudel, kui autot pole võimalik selle vigade pärast ka lähedalasuvasse esindusse või remonditöökotta toimetada. Tegemist on lisariskiga, mida peame sedavõrd oluliseks, et see on vaikimisi lisatud kõigile kaskokindlustuse sõlminutele.
2. Sõiduki uusväärtuse kindlustuskaitse (kuni 1- aasta vanuse auto puhul)
Sõiduki uusväärtuse kindlustuskaitse kehtib järgmistel juhtudel:
• sõiduk on esmasest registreerimisest alates kuulunud ainult ühele omanike või kapitali- /kasutusrendi (liisingu) korral ainult ühele rentnikule ehk liisinguvõtjale;
• sõiduk on ostetud tootja volitatud esindajalt;
• sõiduki esmasest registreerimisest ei ole möödas rohkem kui 1 aasta;
• sõiduk on kindlustusperioodi jooksul olnud vaid tavakasutusest ning selle läbisõit ei ületa õnnetusjuhtumi hetkeks 30 000 km.
Ka selle näol on tegemist tasuta lisariskiga, mille osas ei ole n-ö eritingimusi või olukordi, kus soovitaksime selle kaskokindlustust sõlmides juurde valida. Tegemist on lisariskiga, mida peame oluliseks lisada kõikidele enda kaskokindlustuse klientidele.
3. Asendussõiduki kindlustus
Lisarisk, mille puhul hüvitab BTA kindlustusjuhtumi toimumise korral asendussõiduki rentimise või ühistranspordi, sh ka linnas liiklemiseks mõeldud tõuke- ja jalgratta kulud vastavalt kindlustuspoliisil märgitud limiidile.
See on lisarisk, mille soovitame kindlasti juurde valida klientidel, kes vajavad igapäevaelu tavapäraseks korralduseks mõnda liiklusvahendit. Selle lisariski valimise puhul saad olla kindel, et liiklusõnnetuse korral, mille tagajärjel vajab Sinu auto remonditöid, saad Sina jätkata enda tavapärase eluga, valides vastavalt enda soovile liiklemiseks kas rendiauto või mõne ühistranspordiviisi.
4. Juhi õnnetusjuhtumikindlustus
See on lisarisk, mille korral BTA kindlustus hüvitab kahju seoses kindlustusjuhtumi tagajärjel kindlustatud sõidukis viibinud juhi kehavigastuse, trauma, invaliidsuse või surmaga. Kui kaskokindlustus katab õnnetusjuhtumi korral ainult autoga seotud kulud, siis selle lisariski valimisel on kindlustatud ka autoga sõitnud juht. See tähendab, et õnnetusjuhtumi korral saab juht keskenduda enda kiirele tervenemisele, muretsemata sellega kaasnevate võimalike lisakulude pärast
5. Omavastutuse vaba kahjukäsitlus
Tegemist on lisariskiga, mille valimisel hüvitatakse kindlustusperioodi jooksul üks kindlustusjuhtum ilma omavastutust kohaldamata, juhul, kui liiklusõnnetus on toimunud kahe sõidukiga ning õnnetusjuhtum on vastavalt õigusaktidele vormistatud ja fikseeritud.
Selle lisariski soovitame juurde valida klientidel, kelle jaoks ei ole oluline, et esialgne kindlustusmakse oleks võimalikult madal. Teisalt tagab see väikese lisatasu eest teadmise, et õnnetusjuhtumi korral ei tule tasuda omavastutuse summat, mis on umbkaudu vähemalt paarsada eurot.
6. Sõiduki remont tootja volitatud esinduses
Selle lisariski valinud klientidel teostatakse õnnetusjuhtumi korral kindlustatud sõiduki remont ka peale garantiiperioodi lõppu tootja poolt volitatud esinduses, kasutades remondiks uusi originaalvaruosasid. Selle lisariski soovitame juurde valida klientidel, kes soovivad õnnetusjuhtumi korral remonditööd teostada kindla autotootja esinduses.
Täpsemalt nii BTA Kaskokindlustuse kui ka liikluskindlustuse tingimustega saate tutvuda veebilehel www.bta.ee/era/autokindlustus/numbrimark
Lisaküsimuste korral võtke ühendust meie kindlustusspetsialistidega, kes meeleldi kõikidele teie küsimustele vastavad ning just teile sobiva autokindlustuse aitavad leida. Selleks helistage telefoninumbril +372 5 68 68 668 või kirjutage [email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele