• ST
  • 23.10.19, 18:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Navaka Transport: a`la carte teenus mõistliku hinna eest

"Nii nagu tunneb 10 aastat ühes ja samas a´la carte restoranis käiv kunde kelnerit ja peakokka isiklikult, nii eelistame ka meie suhelda oma klientidega personaalselt. Just teineteise tundmine loob eeldused pakkuda kvaliteetset veoteenust mõistliku hinna eest," tunnistab Navaka Transport AS juhatuse liige Janek Minkovski.
Navaka Transport: a`la carte teenus mõistliku hinna eest
Peamiselt Eesti ja Soome vahelisele kaubaveole keskendunud Navaka Transport AS on tegutsenud juba peaaegu 22 aastat ning on terve rida kliente, kes on nendega alates esimesest päevast kuni tänaseni. "Meie jaoks on kõige tähtsam, et me saaksime klientidega asjadest ühte moodi aru. Et me oleksime partnerid, kes teineteist nõu ja jõuga toetavad ning kes otsivad koos parimaid lahendusi," tunnistab Janek Minkovski, kelle sõnul ei pruugi selle kõige juures personaalne teenus olla sugugi kallim. Sageli pigem vastupidi.
"Kuna veame kõike - pisipakkidest täiskoormateni, saab koostöös asjatundlike klientidega oma kaubaruumid maksimaalselt täis laadida, ei teki õhku valesti pakendatud aluste ning lisatööd ootamatute situatsioonide arvelt, siis on ka veoteenus soodsam, kui umbropsu täislaotud vedude korral. Et selleni aga jõuda, tuleb teha pidevalt koostööd ning teineteist heas mõttes harida."
Kõik algab pakendamisest
Minkovski sõnul võib jäädagi rääkima lugusid, kus klient ja vedaja näevad asju hoopis erinevate mätaste otsast. Kõige sagedasem on mõtteviis, et mida rohkem kaupa alusele panna, seda kavalam ollakse. "Mis see paar sentimeetrit üle aluse serva ikka ära pole, saan ühe rea juurde. Vedajale tähendab see aga seda, et kolm sellist alust ei pruugi enam kõrvuti ära mahtuda. Meie aga saame müüa vaid ühte: haagise või kaubiku põrandapinda. Mine siis kliendile ütlema, et arve tuleb ühe aluse asemel kahe eest. Oled kohe kundest ilma," räägib Minkovski.
Kui on olnud kaupade või vedudega probleeme, on mees käinud läbi aastate ka ise paljudes ettevõtetes nii Eestis kui Soomes kohal ja selgitanud, kuidas pakendada kaupa nii, et saaks asjad korda - alused korrektseks, pakend kaubale vastavaks, et aluste raskuskese oleks paigas, et haagis saaks maksimaalselt efektiivselt täidetud jne. "See on meie mõlema huvides, sest lõppkokkuvõttes just sellest sõltubki veohind. Nii meile, kui neile. Kui keegi kliente ei koolita, siis nad ei saagi seda kõike teada."
Iga kord ei pruugi kompromisside leidmine olla aga lihtne, näiteks kuivsegude veol suurtes nn big bag kottides. "Kui need alguses alusele tõstetud, siis ongi kõik mõõdus. Sõites ja rappudes vajuvad kotid aga laiali ning kui ükskord hakkad koormat maha võtma, on alused teineteisege nii "kokku kasvanud", et neid ei saagi enam kätte. Sellisel juhul peab olema tõstukijuht kogenud ja teadlik, kuidas täpselt neid kätte saada. Laadimine võib võtta lihtsalt veidi kauem aega."
Nõustamisteenus igapäevane
Minkovski tunnistab, et kõige keerulisem on üksikute juhuklientidega, kes ei tea pakendamise spetsiifikast, ega raatsi ka sellele eriti kulutada. "Ostetakse kusagilt Soome kirbuturult vana klaasustega puhvetkapp ja öeldakse, et tooge ära. Kui kohale minna, selgub, et see on lihtsalt pakkekile sisse mässitud, klaasuksed ja -riiulid kõik oma kohal ees. Kuidas me saama garanteerida, et sellega tee peal midagi ei juhtu," toob Minkovski näite, mis on nende igapäevatöös üsna sagedane.
„Aga lahendused on olemas. Üks võimalus on kasutada kallimate kaupade puhul spetsiaalseid firmasid, kes tegevelevad selliste asjade pakendamisega, neile ehitatakse puuraamid ümber nii, et see võib ka lennukist alla kukkuda, ikka jääb terveks. See aga maksab mõistagi raha, teinekord sama palju või rohkemgi kui see kapp ise. Teise näitena oli paar kuud tagasi olukord, kus kliendi poolt Ameerikast oksjonilt ostetud kaubad olid saatja poolt jäänud pakkimata ja kaup konteineris hunnikus. Sai siis kliendiga arutatud, kaup oli ju vaja ära tuua ja tõime siis ükshaaval koorma peal mitme veoga, et kaup ei saaks rohkem kannatada. Väike lisaajakulu ja pisut suurem veokulu tagasid selle, et klient sai oma kauba tervena Tallinna ja niisugune koostöö kliendiga tagab olukorra, kus kõik on rahul.“
Selliste juhtude puhul on kliendil valida, kas riskida, maksta pakendamise eest või sõita ise kohale ja kaup ära tuua, mis küll reeglina on kallim ja ajakulukas. "Valikute küsimus. Aga sellele peaks klient kindlasti mõtlema juba siis, kui ta selle kauba ostab," toob Minkovski näite, kus vedaja ja kliendi omavaheline koostöö on äärmiselt oluline.
"Meie üheks igapäevatööks ongi selliste klientide nõustamine. Kuulame ära mis kaubaga on tegu, kus ta asub, kuidas ta on täpselt pakendatud ja leiame ühiselt parima lahenduse. Oluline, et klient mõtleks kaasa, edasi on juba vormistamise küsimus."
Trackingu asemel kliendi telefon
Olenemata sellest et ka kõik Navaka autod on reaalajas näha, tunnistab Minkovski, et ta on võib-olla lihtsalt "vana kooli" mees, kuid ta ei mõista neid, kes kiidavad oma kaupade reaalajas jälgimise süsteeme lühimaavedudel.
"Kiireid kaupu veetakse meie puhul üleöö, mis sa temast ikka jälgid. Kui me ütleme, et see on homme hommikuks kohal, siis ta reeglina ka on. Kui on midagi juhtunud, siis helistame ja selgitame, mis põhjusel pole ta veel jõudnud ja millal ta jõuab. Ikka tuleb ette ootamatusi, nende eest pole keegi kaitstud. Inimlik suhtlemine sellistes olukordades on aga väga oluline ning näha arvutist, kuidas su pakk juba mitu päeva kusagil laos vedeleb, on hakanud pahatihti neile hoopis vastu töötama. Me teame mida me lubame ja peame ka oma lubadustest kinni. Kauba pidev jälgimine ei aita seda kuidagi kiiremini kohale tuua."
Navaka Transpordi tegevjuht Merje Haug tunnistab, et Soome ja Eesti vahet sõites konkureerivad nad ka kullerfirmadega, kes kasutavad tänapäevast automatiseerimist, mistõttu ei välista nad tulevikus ka oma klientidele pakiautomaate mõlemal poole Soome lahte.
"Loomulikult ei üritagi me saavutada sama pakiveomahtu mis suurtel kullerfirmadel, küll aga oleme neist sageli isegi kiiremad ja meile on oluline, et ka meie kliendid saaksid võimalikult mugavalt oma asjad aetud. Näeme kõrvalt neid probleeme, mis on klientidele toonud kaasa pakivedude mahu pidev kasv tänu e-kaubandusele. Üritame neid vältida ja jääda oma liistude juurde, ehk kliendi rahuololu ja teenuse kvaliteet on meie jaoks esmatähtsad," võtab Haug kokku Navaka Transpordi peamise moto.
Loe lähemalt: https://navaka.ee/teenused

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele