Enamik veokeid on tänapäeval varustatud GPS- seadmetega, mis aitavad jälgida sõiduki asukohta, teekondi ning paremini planeerida vedusid. Andmeid saab kätte reaalajas ning otsuseid langetada kiiresti, kuid kuidas saadud andmeid optimeerida?
- Ecofleet Eesti OÜ tootejuht Kalmer Kärblane näitab, kuidas rakendus nutiseadmes töötab. Foto: Ecofleet
„Kui kümme aastat tagasi oli sõiduki teekonna jälgimine GPS-seadme abil revolutsiooniline tehnoloogia, mis veondust efektiivsemaks muutis, on uueks väljakutseks veokijuhtide paberimajanduse minimeerimine,” rääkis Ecofleet Eesti OÜ tootejuht Kalmer Kärblane.
Vedude dokumenteerimiseks täidavad veokijuhid paberkandjal sõidulehti, millel kirjas veo eesmärk, aeg, sihtkoht ja muu vajaminev. Need paberid kogutakse mingil hetkel kontorisse kokku ja sisestatakse arvutisse. Alles pärast seda saab kliendile veoteenuse arve esitada ning saada ülevaate tehtud töödest.
Vaata lisaks
Rohkem infot e-sõidulehe kohta leiad Ecofleeti kodulehelt. Vaata lähemalt
SIIT.
Nutiseadmed tulevad appi
Paberimajandust, sellega kaasnevat tööd ja ajakulu aitab optimeerida digitaalne ehk e-sõiduleht, mida saab juht täita nutitelefonis või tahvelarvutis. “Kui juht on Ecofleeti nutirakenduses veolehe ära täitnud, on kogu veoinfo kohe digitaalselt olemas ja saab raamatupidamisse edasi anda. Arve on võimalik esitada juba paar minutit pärast veo teostamist. E-sõidulehele saab anda klient ka allkirja, vajadusel fotod ja muu lisanduva,” selgitas Kärblane Logistikauudistele. „Ära jääb topelt andmete sisestamine ja Ecofleeti veebirakenduses saab koostada just endale sobivaid raporteid, et tehtud töödest parim ülevaade saada.” Autojuhi jaoks on rakendus väga lihtsaks tehtud, et ei tekiks arusaamatusi või info valesti sisestamist.
Ligi aasta tagasi liitus Ecofleeti nutirakendusega Eesti transpordiettevõte OÜ Alpter Grupp, kus varasemalt kasutati klassikalisi pabersõidulehti. Üheskoos seadistati rakendus vastavalt ettevõtte spetsiifikale ja vajadustele. Kuna e-sõiduleht ennetab andmete kahekordistumist ja hoiab seega kokku ka tööaega, ollakse uuendusega väga rahul. E-sõidulehte kasutatakse 15 veokil ning peamiselt Eesti-sisestel vedudel. Kuigi tänaseks on Alpter Gruppi töömaht märkimisväärselt kasvanud, on vastukaaluks vähenenud sõidulehtedega kaasnenud bürokraatia.
“Kuna iga ettevõte on erinev, siis soovitan Ecofleeti konsultandi kohale kutsuda, et ettevõtte spetsiifikale sobiv lahendus leida,” selgitas Kärblane.
E-sõiduleht on osa Ecofleeti mobiilsete tööde lahendusest. Ecofleet on Eestis loodud ja arendatud rahvusvaheline tarkvaraettevõte, mis keskendub GPS-põhistele sõiduki- ja meeskonnahaldamise lahendustele. Fookuses on autopargi ja töövoogude optimeerimine, mis aitavad märkimisväärselt vähendada kulusid ning suurendada tulusid.
Seotud lood
Kuigi rahandusminister Sven Sester ütles kevadel, et otsitakse võimalusi ettevõtluses kasutatavate autode erakasutuse maksustamist lihtsamaks muutmiseks, ei kao sõidupäeviku pidamise kohustus, selgitas Marko Saag Äripäeva seminaril "Firmaautode maksuprobleemid ja planeeritavad muudatused".
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.