Nordauto juht Priit Ärmpalu ütles, et automaks muudab autod 15% kallimaks. Foto: Sander Ilvest / Postimees / Scanpix
Nimelt arutatakse kliimaministeeriumis, kas peaks kasutatud autode importi hoopiski piirama hakkama. Ärmpalu sõnul on küsimus selles, mida siis sellega lahendama minnakse.
MTÜ Ühiskonnauuringute Instituut viimasest küsitlusest selgub, et 76% inimestest ei toeta automaksu ning 19% toetab. Küsitluse viis läbi Norstat Eesti AS.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit ehk AMTEL taotleb valitsuselt automaksu erandit hübriidsõidukitele, kuna need on suuremale raskusele vaatamata säästlikumad, ütles AMTELi tegevjuht Meelis Telliskivi.
Autorendi- ja täisteenusliisinguga tegeleva ettevõtte Avis Eesti juhatuse liige Hardi Isoki sõnul paneb automaks ettevõtjaid kasutama erinevaid mobiilsusvõimalusi. “Vaadatakse, et sõidud saaksid tehtud, kuid samas sellega seonduv kulupool oleks võimalikult paindlik,” ütleb ta ja lisab, et eelistama hakatakse renditeenuseid ja vähem vaadatakse liisingu poole.
Autode turumaht on püsinud sarnane juba viimased paar aastat ning lõppev aasta pole erandiks. Siiski võis 2023. aastal näha ka mitmeid uusi trende, mis võivad uuel aastal jätkuda – üheks selliseks on tõenäoliselt uute sõidukite hinnatõus, hindab Luminor Liisingu juht Andrus Soodla.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.