• ST
  • 30.01.14, 09:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

CM: Laevatransport näitas aasta lõpus elavnemise märke

Kui 2013. aasta algus oli laevatranspordiäris raske ning vähese kaubaga, siis aasta lõpuks olukord paranes, hindas Paldiski Lõunasadamas logistikaga tegeleva Mann Lines OÜ juht Tiit Arus.
“Möödunud aasta algus oli mere-ja üldiselt transpordis suhteliselt raske, aga aasta edenedes mahud kasvasid ja  kokkuvõttes võib lugeda keskmiseks aastaks. Eriti oluliselt kosus eksport,” ütles  Arus ja lisas, et ka transiit näitas elavnemise märke ning seda põhiliselt projektikaubade osas.
Kuna mõned suuremad ehitus-ja põllumajandusmasinate tootjad on otsusatnud, et Paldiskist peaks saama nende sadam transiidikoridoris Kesk-Aasia suunal, lubab see tuua Eesti sadamatesse ja raudteele lisakaupu. „Kesk-Aasia suund toimib hästi kogu Baltikumi kontekstis, konkureerime siin põhiliselt Ventspilsi ja Klaipedaga. Paldiskil aga on oma eelis: meil on olemas laevaliiniühendus Bremerhaveni, Antwerpeni ja Zeebrugge sadamatega, samas kui Lätil ja Leedul need puuduvad,“ rääkis Arus.
“Et transporti veelgi edendada ning saada lisalaevu Eestisse, peaks lisanduma mingi suurem transiitvoog Venemaa suunal. Kõige parem lahendus oleks, kui mõni autotootja või suurem rahvusvaheline ettevõte otsustaks teha Eestisse oma vahelao. Hetkel tundub, et autotööstus on Venemaal kõige kiiremini kasvav transporti nõudev haru. Et aga avada uut laevaliini, on vaja kindlasti lisaks impordile ka eksporti, ent Eesti  ja Venemaa pronksiööle järgnenud suhete puhul on see probleemne,” selgitas Arus.
Mann Lines Ltd opereerib ro-ro kaubalaevadega Inglismaa, Beneluxi, Saksamaa, Hispaania, Venemaa, Eesti ja Soome vahel ning konteinerlaevaliiniga Lääne-Euroopa, Kaliningradi ja Riia suunal. Ülemaailmne import- ja eksportkaupade laialivedu toimub Saksamaal asuva Bremerhaveni ja Belgia Zeebrugge sadamate kaudu.
Mann Lines OÜ ekspordist hõlmab suurema osa Inglismaale veetav puit-, puidutooted ja konteinerkaubad. Põhiliste importartiklitena võib üles lugeda tehnikaseadmed, uued sõiduautod, veoautod, treilerid, konteinerid ja erinevat sorti masinad. Ekspordist 90% moodustavad Eesti tooted.
Modernsed, kiired ja turvalised ro-ro-laevad võtavad peale kuni 7,2 meetri kõrgust kaupa, kusjuures aluste rambid on ehitatud vastu pidama ka üle 200-tonniseid treilereid. Kuna tegemist on kõrge jääklassilaevadega, saab nendega sõita aasta läbi. Lisaks pakub Mann Lines kõikides oma harukontorites või vastavalt sadamale partnerfirmade kaudu kõiki transpordiga seonduvaid kohalike teenuseid nagu
tollimaaklerlust, kaupade ladustamist kui ka ette- ja järelvedu.
1956. aastal loodud emaettevõtte kontorid asuvad lisaks Eestile Inglismaal, Saksamaal, Hollandis, Poolas, Lätis, Soomes ja Venemaal. 2012. aastal oli laevafirma käive 85 miljonit eurot.
www.mannlines.com
 
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.04.13, 13:56
CM: Eesti sadamatel on õige aeg kasvatada kaubavahetusest Venemaa ja Kesk-Aasiaga
Paldiski Lõunasadamas logistikaga tegeleva Mann Lines OÜ juhi Tiit Aruse hinnangul oleks Eestil  potentsiaali suurendada kaubavahendust Kesk-Aasia, Venemaa ja Euroopa vahel.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele