Mis juhtub tänavu globaalses logistikas, ei julge prognoosida ükski analüütik. Kuni elevant laamendab portselanipoes, ei suuda võimalikke kahjusid keegi kokku rehkendada. Vähemalt mitte enne kui ta on maha rahunenud ja killud kokku koristatud, kirjutab Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee juht Tõnu Tramm
Infopanga logistika kvartaliraportis.

- Logistikauudised.ee juht Tõnu Tramm. Foto: Andres Haabu
„Euroopa Liit loodi selleks, et USAle käru keerata! See oli selle eesmärk, ja nad on sellega hästi hakkama saanud,“ teatas Donald Trump veebruari lõpupäevil ja viitas, et on otsustanud kehtestada Euroopa Liidu kaupadele 25% tollid.
Mõni päev varem teatas sama mees, et on asunud „reformima“ maailma merelaevandust ning tema administratsioon on kehtestamas kõrgeid tasusid Hiinas ehitatud laevadele ja Hiina laevandusoperaatoritele, et stimuleerida maailmameredel USA-s ehitatud laevade kasutamist.
Ja need tasud ei ole lihtsalt kõrged, vaid sõna otsesest mõttes jaburad: kuni miljon dollarit iga Hiina operaatori laeva sisenemise eest USA sadamasse või kuni 1000 dollarit iga lastiks oleva netotonni kohta.
Analoogseid sõnumeid, üks absurdsem kui teine, voolab maailma meediasse mitte iga päev, vaid iga tund. Nende taustal ei jää ülejäänud maailmal üle muud kui pead käte vahel hoida ning oodata a) kas sõnumite autori meeleselguse saabumist või b) laamendamise lõppemist, et saaks hakata rahulikult kilde kokku korjama ja kahjusid üle lugema.
Loe lähemalt värskelt ilmunud Infopanga logistika
kvartaliraportist.
Statistika on üks asi, tegelikkus on midagi muud
Eesti kõige tuntumad ökonomistid-analüütikud on tunnistanud, et kõik statistilised näitajad viitavad sellele, et Eesti eksport, millest logistikasektori käekäik kõige enam sõltub, pöörab 2025. aastal tõusule. Kuid ilmnenud uued nüansid võivad pildi sootuks teistpidi pöörata.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa Liit loodi selleks, et USAle käru keerata, see oli selle eesmärk, ja nad on sellega hästi hakkama saanud, teatas Donald Trump ajakirjanikele ja viitas, et on otsustanud kehtestada Euroopa Liidu kaupadele tollid.
Kuni uue koalitsiooni moodustamiseni Saksamaal on keeruline hinnata, milline saab olema uue valitsuse mõju logistikasektorile, kui aga uskuda valimised võitnud CDU lubadusi vähendada bürokraatiat, alandada energiakulusid, kärpida isiku- ja ettevõttemakse ning soodustada investeeringuid oleks see kahtlemata vesi transpordi- ja logistikasektori veskile. Aga on üks “aga”.
Konkurentsis püsimiseks tuleb ettevõtetel luua paindlikud ja tehnoloogiapõhised tarneahelad, mis mitte ainult ei suuda ebakindlust taluda, vaid ka toetavad kasvu, leiab tarneahela ekspert Dr. Muddassir Ahmed.
Mis on logistikasektori jaoks täna kõige olulisem? Avalda oma arvamust!
Tarneahelate vastupidavus ja digitaliseerimine on võtmeküsimused, millega rahvusvahelised ekspedeerijad täna silmitsi seisavad, tõdes FIATA (Rahvusvaheline Ekspedeerijate Assotsiatsioonide Föderatsiooni) õigusteenuste direktor Andrea Tang viimasele Logistika Aastakonverentsile tehtud videoettekandes.
Kandidaatide esitamine konkursile „Parim tarneahelajuht 2025“ on avatud ja tähtaeg on 3. aprill 2025.