• 16.02.24, 07:45

Kuniks riik logistikasektorile appi ei tule, peavad ettevõtjad end ise aitama

Logistikasektoris jätkub madalseis ning tänavused majandusprognoosi näitajad helgemat aega ei luba. Kuniks riigi poolt leevendavaid meetmeid ei teki, tuleb ettevõtetel end ise aidata, kirjutab KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann sel nädalal ilmunud Logistika konkurentsiraportis.
KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann.
  • KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann. Foto: KPMG
Numbrid räägivad enda eest: logistikasektoris jätkub madalseis ning tänavused majandusprognoosi näitajad helgemat aega ei luba, sest Eesti jaoks oluliste ekspordipartnerite eelduslikest majanduskasvus on nulli lähedal.
Logistikasektori 2023. aasta neljanda kvartali käive langes võrreldes aasta tagusega 17% ning 12 kuu võrdluses langes 2023. aasta käive pea 10%. Sektori sees on küll tervikuna pilt mõnevõrra kirjum. Seejuures ligi 40% sektori käivest moodustava veoste ekspedeerimise käive kukkus 2023. aasta neljandas kvartalis aasta varasemaga võrreldes 27%; kogu 2023. aasta kukkus 20% võrreldes 2022. aastaga.
Liina Randmanni kommentaar ilmus värskes Logistika konkurentsiraportis, mis on täismahus saadaval SIIN!

Seotud lood

TOP
  • 08.02.24, 07:45
Maksuvõlglaste TOP: veondus- ja laondus on maksuametile eriliselt silma jäänud
Maksuameti tulude osakonna juhataja Liina Jõõts nentis Äripäevale, et viimasel ajal ei ole võlglaste arv Eesti ettevõtete seas väga tuntavalt tõusnud, kuid talle on silma jäänud mõned sektorid ja tegevusalad, kus on languses nii käive kui ka töökohtade arv. Üks neist on veondus ja laondus. Äripäeva maksuvõlglaste värskes TOP 215 seas on 15 transpordi ja logistikaga seotud ettevõtet. Kes need on ja kui suured on võlasummad?
Arvamused
  • 09.02.24, 13:04
Mertsina: ekspordinõudlus ilmselt kasvab, kuid mitte meie konkurentsivõime
Eesti tööstusettevõtete lähikuude ekspordiootused on jätkuvalt pessimistlikud, kuid kogu aasta vaates peaks Eesti kaubanduspartnerite impordikasvud paranema. Küll aga muudavad meie ekspordisektori väljavaated raskemaks halvenenud konkurentsivõime ja välisturul riikide väga erinev ettevõtete subsideerimine, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Saated
  • 06.02.24, 14:41
Logistikaekspert: Punase mere kriis tõstis hindu 3−5 korda
Viimasel paaril kuul Punasel merel toimunud huuthide rünnakud kergitasid hüppeliselt konteineriveo hindu, ütles logistikaettevõtte MyDello eestvedaja Magnus Lepasalu.
Uudised
  • 13.02.24, 08:44
Konkurendid Unisendist: kerge ei saa neil siiatulek olema!
„Konkurents on igati tervitatav, kuid turuosa saavutamine ei saa olema lihtne,“ nendivad Eestis tegutsevad kullerfirmad kui ühest suust, kommenteerides Leedu riikliku postifirma sisenemist Unisend kaubamärgi all Eesti kullerteenuste turule. Suurimaks murekohana nähakse kasvavat survet keskkonnale ja sektori investeerimisvõime kahanemist.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele