DFDSi uus laev tegi Karlshamni ja Klaipeda vahel esimese katsesõidu
DFDSi uus RoPax laev Aura Seaways jõudis pühapäeval pärast ligi kuu aja pikkust teekonda Hiina laevatehasest Rootsi, Karlshamn’i sadamasse. Sealt võttis ta juba samal päeval kursi Klaipedasse, et testida kaid, sildumisvarustust ja rampe.
Uus Aura Seaways on senistest laevadest tervelt viiendiku võrra keskkonnasõbralikum. Foto: DFDS
Kui kõik testid sujuvad tõrgeteta, toimub Aura Seaways esimene väljumine laevaliinil Klaipeda-Karlshamn juba käesoleva nädala lõpus. Enne seda on ettevõttel teha veel palju tööd: paigaldada tuleb kommunikatsiooniseadmed, muu vajalik tehnika ning laadida pardale kõikvõimalikud laevas müüdavad ning tarbitavad kaubad. Lisaks peab laev läbima Leedu, Rootsi ja Taani Veeteedeametite ülevaatuse ning mitmesugused muud ettevalmistused.
DFDS Eesti juht Peeter Ojasaar tunnistab intervjuus logistikauudistele, et Läänemerel toimuv konkurents on kohati üsna ebavõrdne, sest erinevad riigid maksavad oma laevafirmadele toetuseid väga erinevatel alustel.
Novembri alguses kirjutas Helsinkin Sanomat avastusest, mis tehti meteoroloogiainstituudi merejaamas Utö saarel: metaaninäit läks järsult üles, kui LNG-l töötavad laevad saarest möödusid. Gramm metaani soojendab aga kliimat 30 korda enam kui gramm süsinikdioksiidi. Kas LNG on ikka laevanduse tulevikukütus ja kui ei, siis mis see oleks?
Seoses ootamatu viivitusega DFDSi muudel liinidel sõitvate laevade dokkimisel liigub M/S Patria Seaways Eesti–Rootsi liinilt ajutiselt Leedu–Rootsi liinile.
DFDSi logistika allüksuse hange on seni üks suurimaid elektriliste raskeveokite tellimusi Euroopas. Ettevõtte jaoks on see aga üks viise, kuidas jõuda eesmärgini vähendada aastaks 2030 CO2 heitkoguseid 45% võrra.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.