Elektriautode laadimisvõrgustiku kuulumine Eesti Energiale kätkeb konkurentsiameti hinnangul mitmeid konkurentsi takistavaid asjaolusid ning hiljuti Enefit Bolti nimel all turule toodud võrgustik tuleks tükkhaaval maha müüa.
- "Tõenäoliselt oleks raske ette kujutada olukorda, kus näiteks Eesti kütuse jaeturul tegutseks vaid üks põhiline tanklakett ja igasugune konkurents puuduks või oleks tugevalt häiritud, selline olukord oleks äärmiselt vaenulik tarbija suhtes." Foto: Andras Kralla
Põhiline vastuolu Eesti Energia võrguettevõtja Elektrilevi soovis elektriautode võrku arendada on seotud Euroopa Liidu direktiiviga, mille järgi tuleks Enefit Volti laadimisvõrgustik panna avalikule enampakkumisele. Kui konkurentsiameti hinnangul võib ka enampakkumise tulemusel tekkida turule üks liiga suur tegija.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.