LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. LNG laev on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, teenindus-, reisi- ja teenistuslaevasid, selle mahutid võimaldavad tarnida klientidele ühekorraga kuni 6000m3 veeldatud maagaasi (-163°).
Ligi saja meetri pikkuse LNG punkerlaeva ehitab Hollandi firma Damen. Laev valmib järgides äärmiselt kõrgeid ohutusnõuded, paljud juhtimissüsteemid dubleeritakse. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.
LNG laeva ehitust finantseerib Infortar ning kaasrahastab Euroopa Liit. Eesti Gaas on sõlminud Infortariga pikaajalise lepingu laeva opereerimiseks ning Tallinkiga tehniliseks toeks ja mehitamiseks.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagaasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
Eesti Gaas tarnib klientidele maagaasi nii torugaasi, surumaagaasi (CNG) kui veeldatud maagaasina (LNG). Lisaks müüb ettevõte elektrit nii kodu- kui äriklientidele ning arendab erinevaid energiatootmislahendusi. Eesti Gaasil on 50 000 klienti ja 230 töötajat.
Damen Shipyards Group’i kuulub 36 laevaehitus- ja remonditehast, kus töötab üle 12 000 inimese. Damen on ehitanud üle 6500 laeva enam kui sajasse riiki, aastas annab ettevõte klientidele üle keskmiselt 175 laeva.
Eesti Gaasi LNG punkerlaeva peamised näitajad:
Mahutavus – 6000 m3