• 22.03.19, 12:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algas Eesti Gaasi LNG punkerlaeva ehitus

Hollandi laevatootja Damen alustas sel nädalal Eesti Gaasi LNG punkerlaeva ehitust, laev alustab Soome lahes ja selle läheduses LNG klientide teenindamist juba järgmise aasta teises pooles.
Eesti Gaasi LNG punkerlaeva eskiis.
  • Eesti Gaasi LNG punkerlaeva eskiis. Foto: Eesti Gaas
Eesti Gaasi juhatuse liikme Kalev Reiljani sõnul on sarnaseid tüüpi laevu maailmas vaid mõni üksik, Läänemere põhja- ja idaosas saab ta olema ainus. “Sisuliselt rajame mobiilset infrastruktuuri maagaasile kui meretranspordikütusele Soome lahel,” märkis Reiljan.
“Eesti Gaas ja Tallink tõusevad antud kõrgtehnoloogilise ühisprojektiga vaieldamatult suurima kompetentsi ja kogemusega LNG ettevõtteks piirkonnas. Eesti Gaas on tänaseks teinud sadamas üle 1500 LNG truck-to-ship Megastari punkerdamise, nüüd liigume edasi merele, mobiilsemate lahenduste suunas,” tähendas Reiljan.
Eesti Gaasi punkerlaeva esimesed detailid lõigati 8 mm paksusest metallplaadist laeva masinaruumi ja tankitrümmi vaheseinaks. Laevakorpuse kokkupanek algab mais ja kestab käesoleva aasta lõpuni. Praeguste plaanide kohaselt toimub LNG tankide installeerimine novembris ja laeva vette laskmine järgmise aasta märtsis. Peale merekatsetusi on laev 2020. aasta suvel valmis Eestisse saabuma ning hakkab sügisest teenindama LNG kliente Läänemerel.
LNG punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht. LNG laev on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, teenindus-, reisi- ja teenistuslaevasid, selle mahutid võimaldavad tarnida klientidele ühekorraga kuni 6000m3 veeldatud maagaasi (-163°).
Ligi saja meetri pikkuse LNG punkerlaeva ehitab Hollandi firma Damen. Laev valmib järgides äärmiselt kõrgeid ohutusnõuded, paljud juhtimissüsteemid dubleeritakse. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.
LNG laeva ehitust finantseerib Infortar ning kaasrahastab Euroopa Liit. Eesti Gaas on sõlminud Infortariga pikaajalise lepingu laeva opereerimiseks ning Tallinkiga tehniliseks toeks ja mehitamiseks.
LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagaasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi.
Eesti Gaas tarnib klientidele maagaasi nii torugaasi, surumaagaasi (CNG) kui veeldatud maagaasina (LNG). Lisaks müüb ettevõte elektrit nii kodu- kui äriklientidele ning arendab erinevaid energiatootmislahendusi. Eesti Gaasil on 50 000 klienti ja 230 töötajat.
Damen Shipyards Group’i kuulub 36 laevaehitus- ja remonditehast, kus töötab üle 12 000 inimese. Damen on ehitanud üle 6500 laeva enam kui sajasse riiki, aastas annab ettevõte klientidele üle keskmiselt 175 laeva.
Eesti Gaasi LNG punkerlaeva peamised näitajad:
Mahutavus – 6000 m3
Kandejõud – 3300 tonni
Pikkus – 99,8 meetrit
Laius – 18,6 meetrit
Kiirus – 13,4 sõlme
Valmimisaeg – 2020

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele