• 07.02.18, 11:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam müüb terminali vara

Järgmisel teisipäeval peaks selguma, kes omandab Tallinna Sadama endise kivisöeterminali alal paiknevad seadmed ja rajatised.
Muuga söeterminal
  • Muuga söeterminal Foto: Andras Kralla
Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro sõnul ei avalikustata pakkumistega seonduvat enne nõukogu koosolekut. „Esmalt vaadatakse eitatud pakkumised läbi, täpsustatakse detailid ning analüüsitakse neid. Seejärel esitletakse tulemused sadama nõukogule kinnitamiseks,“ märkis Arro. Leping võitjaga sõlmitakse üksnes siis, kui ASi Tallinna Sadam nõukogu on oma otsusega lepingute sõlmimise enampakkumise võitjaga heaks kiitnud.Tallinna Sadamale kuuluvatel kinnistutel, mis asuvad Muuga sadamas kivisöe terminali alal, tegutses varem Coal Terminal, mis pankrotistus eelmise aasta kevadel. Seoses hoonestusõiguse ja lepingute lõpetamisega läksid varad üle Tallinna Sadamale. Jaanuari keskel väljakuulutatud enampakkumise raames pandi müüki kinnistul olevad seadmed ja rajatised.Pakkumiskutses oli märgitud, et Tallinna Sadam ei anna seoses enampakkumise esemetega garantiisid ega kinnitusi ning müüb enampakkumise esemed as is (nagu on, ilma garantiita) ning pakkujatel oli õigus nende seisukorraga eelnevalt tutvuda. Ostja kohustuseks oli märgitud omandatud esemete demonteerimise ja äraveo ning tekkinud jäätmete utiliseerimise korraldamine ja kulude kandmine. Esimene konkurss ebaõnnestusDetsembri lõpus kuulutas Tallinna Sadam välja enampakkumise söeterminali ala hoonestusõigusele ja koostöölepingule. Ühtegi pakkumust sellele ei laekunud.Vahetult enne jõule Tallinna Sadam kodulehel avaldatud enampakkumisekutses oli märgitud, et pakkumisi oodatakse 5. jaanuari hommikuks. Seega jäi huvitatutel aega pakkumise tegemiseks, mis pidi sisaldama äriplaani kivisöe käitamiseks mahus 4,5 miljonit tonni aastas vähemalt 10aastaseks perioodiks, kaks nädalat. Tegemist oli pühadeperioodiga, kuhu jäi 6 tööpäeva.Tallinna Sadama juhatuse liige, kommertsjuht Margus Vihman märkis, et seoses pankrotiprotsessiga ei olnud Tallinna Sadamal võimalust enampakkumist varem välja kuulutada. „Pakkumine kuulutati välja kohe, kui see võimalikuks osutus. Tallinna Sadamal on soov tulevikus ala võimalikult kiiresti taaskäivitada ja sealt tulu teenida,“ märkis Vihman. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele