Tänasest algab Tallinnas kolm nädalat kestev täiselektrilise bussi katsetamise periood, mille käigus saab anda esimese hinnangu elektribusside sobivuse kohta suvistes tingimustes.
- Foto: Heija-Liis Ristikvi
Tallinna tegevlinnapeaTaavi Aasa sõnul on täiselektriline transport hetkel kiiresti arenemas. „Samas tuleks elektrijõul liikuvat bussi kindlasti ka talvistes tingimustes katsetada ja alles siis hinnanguid anda,“ ütles Aas ja lisas, et reisijate vedamine talvistes tingimustes ning pimedal perioodil kulutab kindlasti rohkem energiat kui katsesõidud augustikuiste mahedate ilmadega.
- Foto: Heija-Liis Ristikivi
Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on tegemist olulise etapiga täiselektriliste busside rakendamisel Tallinna ühistranspordis. „Solaris Urbino 12 Electric on tehase demobuss, mida kasutatakse täiselektrilise bussi tehnoloogilise lahenduse tutvustamiseks ning sobivuse hindamiseks kohalikes oludes. Bussi pikkus on 12 meetrit, laius 2,55 meetrit ja kõrgus 3,25 meetrit. Istuma mahub 30 ning seisma 45 sõitjat. Laadimisel kasutatakse nn plug in ehk üleöö laadimist. Standardvarustusse kuulub konditsioneer.
Täiselektriline buss on Tamme sõnul Euroopa linnades siiski alles kõrvaline nähtus. "Elektribusse on kõik tänased elektribusside tootjad kokku suutnud Euroopas müüa umbes 200 eksemplari. Kui Tallinna busside kogu park elektriliste vastu välja vahetada tuleks osta 550 bussi ja rajada akude laadimise taristu.“
- Foto: Heija-Liis Ristikivi
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.