Eile esitles Tallinn esimest renoveeritud trammi KT-6. Tegevlinnapea ja Tallinna Linnatranspordi AS-i nõukogu esimehe Taavi Aasa sõnul jätkab Tallinn elektritranspordi jõulist arendamist.
- Renoveeritud trammi esitlus Foto: Raepress
Tšehhis renoveeritud madala keskosaga trammid Tatra KT-6 lastakse liinile pärast testsõitude läbimist. Praeguseks on Tallinna tagasi jõudnud esimesed kolm trammikoosseisu. TLT tellimusel renoveerivad 14 trammi Tatra KT-6 ja KT-4 hanke võitnud ühispakkujad Cegelec ja Ekova Electric.
Uuendatakse korpus, elektrisüsteem, mootorid ja kandevankrid, sõitjateruum, juhtimissüsteem ja juhikabiin saavad moodsa lahenduse. Renoveeritud trammide planeeritud kasutusaeg on 15 aastat.
„Sel viisil trammide uuendamine on andnud võimaluse oluliseks kulude kokkuhoiuks, sest taoline põhjalik remont maksab oluliselt vähem kui uus tramm ja annab samaväärse tulemuse,“ ütles Aas pressiteates.
„Kõik, mis seotud ühistranspordiga, on üks olulisemaid investeerimisvaldkondi tänavuses linnaeelarves,“ ütles Aas. „Trammiliinide rekonstrueerimine ja lennujaamani pikendamine, veeremi renoveerimine, uute busside soetamine. Seega võib seda aastat kindlasti nimetada ka ühistranspordi aastaks.“
Septembriks lõpevad renoveerimistööd Kopli suunalisel trammiteel ning nr 4 trammid hakkavad sõitma lennujaamani. Kopli trammitee kaasajastamisse paigutatakse 18 miljonit eurot ning trammi lennujaamani viimiseks kulub 11,5 miljonit eurot. Kadrioru suunda hakkavad teenindama kuus KT-4 baasil ehitatud retrotrammi ning vanad trammid läbivad põhjaliku noorenduskuuri. Trammide uuendamiseks kulub 12 miljonit ja retrotrammide hankeks 3,5 miljonit eurot.
TLT AS-i juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on viimastel aastatel trammitaristu uuendamiseks läbi viidud mahukad tööd ning soetatud moodsad trammid. 3. ja 4. liini rekonstrueerimiseks ja uute CAF trammide soetamiseks investeeriti ligi 100 miljonit eurot.
Aprillis jõudsid Tallinna 30 Euro-6 saastenormidele vastavat MAN diiselbussi ja 20 Volvo hübriidi. TLT AS busside keskmine vanus on nüüdseks langenud kaheksale aastale, millise näitajaga ollakse üks uuema bussipargiga ettevõtteid nii regioonis kui kogu Euroopas.
12. juunil kirjutas
Eesti Ekspress linna probleemidest uute Hispaania trammidega.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.