Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
21. sajandi tarneahel: inimese roll on analüüs
Enamasti tegelevad ettevõtted ühel või teisel viisil tarnega ning seisavad küsimuse ees, kuidas luua tarneahel, mis oleks efektiivne, kiire, aga ka kliendisõbralik, soodne, turvaline jne. Hea tarneahela planeerimine eeldab tervikpildi nägemist.
Infovara konsultant Erle Kildjer Foto: Erakogu
Paraku saabki just tervikpildi puudumine sageli komistuskiviks, valitseb andmete virvarr ning puudub oskus ja vahend andmete kokku toomiseks ning nende põhjal otsuste tegemiseks. Selle tulemusel kaotavad ettevõtted otseselt raha. Olen kokku puutunud ettevõtetega, kelle puhul on kehva tarneahela planeerimise tõttu nö tuulde loobitud lausa miljoneid eurosid. Kusjuures, raha raiskamine võib olla ettevõttele nähtamatu – harjumuspärased tegevused ja sellega seotud kulutused on vaikimisi omaks võetud, kuigi tegelikult saaks paremini.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.