Pärast rootorpurje paigaldamist saab Grace'ist maailma esimene veeldatud maagaasi ja tuuleenergia toimel liikuv hübriidlaev.
Tuuleenergiasüsteemide ettevõte Norsepower Oy Ltd allkirjastas Soome laevandusettevõttega Viking Line lepingu, et paigaldada veeldatud maagaasil töötavale parvlaevale M/S Viking Grace rootorpuri.
Viking Grace, mille kogumahutavus on 57 565, sõidab Turu saarestiku (Soome) ja Stockholmi (Rootsi) vahel ning on juba praegu üks keskkonnahoidlikumaid parvlaevu maailmas. Norsepoweri tehnoloogia kasutuselevõtmine vähendab laeva heitmeid, kütusekulu ja sellega seotud kulutusi: süsinikuheide väheneb aastas umbes 900 tonni, mis tähendab 300-tonnist veeldatud maagaasi kokkuhoidu aastas.
Ettevalmistused on juba käimas ja paigaldamine algab 2018. aasta II kvartalis. Viking Grace’ile kinnitatakse üks keskmise suurusega 24 m kõrgune ja 4 m läbimõõduga Norsepoweri rootorpuri, mis teeb sellest maailma esimese veeldatud maagaasi ja tuuleenergia toimel liikuva hübriidlaeva.
Norsepoweri rootorpuri, mille saab ilma pikema seisakuta paigaldada nii uuele kui ka juba kasutusel olevale laevale, on Flettneri rootori uuendatud versioon ehk pöörlev silinder, mis kasutab laeva tuuleenergia jõul edasiviimiseks Magnuse efekti. Täisautomaatne süsteem tuvastab, millal on kütuse säästmiseks piisavalt tugev tuul ja käivitab rootorid automaatselt – see optimeerib meeskonna tööaega ja ressursse.
Viking Line’i mereoperatsioonide ja uusehituse vanem asepresident Ulf Hagström kommenteeris pressiteate vahendusel tehnoloogiat järgmiselt: „Organisatsioonina, kelle eesmärk on kasutada keskkonnahoidlikke ja säästlikke laevu, oleme väga uhked, et saame teha koostööd Norsepoweriga. Meie parvlaev on esimene, mis kasutab korraga puhtaid alternatiivkütuseid, modernseid rootorpurjesid, elektrimootorit ja hüdrodünaamiliselt optimeeritud laevakere. Usume, et rootorpurje tehnoloogia suurendab meie laeva jõudlust, vähendades märkimisväärselt kütusekulu, sellega seotud kulutusi ja süsinikuheitmeid.”
Kommenteerides tehingut, ütles Norsepoweri tegevdirektor Tuomas Riski: „Projekti käigus kasutatakse parvlaeval esimest korda modernset tuuleenergiat abiallikana kasutavat tehnoloogiat. Soomes tegutseva puhta tehnoloogia ja laevamehaanika ettevõttena oleme uhked oma partnerluse üle teise väljapaistva laevandusettevõttega – meie eesmärk on töötada modernse tuuleenergiat kasutava ajastu nimel ja toetada ühtlasi laevanduse üleminekut vähese süsinikuheitmega majandusele.”
Praeguseks on sõltumatu andmeanalüüs näidanud, et soodsa tuulega marsruutide, piisava suurusega rootorpurjede ja sobiva töökiiruse korral on aastas võimalik kokku hoida kuni 20% kütust.
Tehnoloogia majanduslikku otstarbekust tõestavad ka kaks väikest Norsepoweri rootorpurje, mis paigaldati Bore’i 9700-tonnisele veeremilaevale M/S Estraden. NAPA (juhtiv merendusandmete analüüsi, tarkvara ja teenuste pakkuja) mõõdetud ja sõltumatult kontrollitud rootorpurjelahendus vähendas Estradeni kütusekulu 6,1%.
Seotud lood
Viking Line'i katamaraan Faster ehk FSTR tegi täna hommikul esimese reisi Tallinn-Helsingi liinil.
Viking Line'i teatel vähendasid ettevõtte käivet laevastiku ulatuslikud uuendused ning väiksem nõudlus.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.