Maksu- ja tolliamet pöörab alates juunist tähelepanu kaugsõidujuhtide töötamise registreerimisele.
Registreeringu olemasolu tuvastatakse idapiiril tollipunktis teiste tolliformaalsuste tegemise käigus vähem kui minutiga.
„Esimesed tulemused näitavad, et töötamise registreerimist on vaja kontrollida ka kaugsõidujuhtide puhul. Lühikese perioodi jooksul on paraku tuvastatud üle seitsmekümne registreerimata veoki- või bussijuhi,“ selgitas maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja asetäitja Ants Kutti. Kui töötaja on registreerimata, jääb ta ilma sotsiaalsetest hüvedest, samuti loob see ettevõtte tegevusvaldkonnas ebaterve konkurentsiolukorra.
Lõuna piiripunktides Luhamaal ja Koidulas on registreerimata töötajaid olnud vähem. Kontrollitakse Eesti ettevõtteid, aga nendes piirpunktides on suurem osa vedajatest välismaised. „Samas oleme juba täheldanud mõlemas piirkonnas registreerimata töötajate arvu vähenemist,“ lisas Kutti.
Enne töötamise registri jõustumist tuvastas maksuhaldur ka ehituse, toitlustuse ja majutuse sektoris kontrollide tulemusel, et iga neljas töötaja oli nö mustalt tööl. Viimaste andmete järgi on registreerimata töötajate osakaal langenud aga alla 8 protsendi. Ümbrikupalgast loobumine tõi tööturule üle 20 000 inimese, kes said möödunud aastal esmakordselt ametlikku töötasu.
Seotud lood
Äärmusliku abinõuna peaks ümbrikupalka maksvatelt ettevõtjatelt võtma võimaluse jätkata tegevust veoteenuse osutajana, kirjutab Rain Transport ASi juhataja Toomas Raud.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.