Logistika Aastakonverentsil kuulutati Aasta Logistikateoks Häirekeskuse projekt GIS-112 ehk Häirekeskuses, pääste- ja kiirabiautodes kasutatav ühine digikaardirakendus.
Häirekeskus esitles tänavu augustis töövahendit, mille loomise eesmärk oli kiirendada professionaalse abi ja toetuse saamist olenemata asukohast või elukohast Eestis. Uus töövahend koosneb põhiosas Häirekeskuses, pääste- ja kiirabiautodes kasutatavast ühisest digikaardirakendusest, mille kasutamiseks on ka pääste- ja kiirabiautodesse paigaldatud arvutid. Nüüd on Häirekeskuse ning pääste- ja kiirabiautode vahel elektrooniline andmeside. Uue töövahendiga leiatakse kiiremini ja täpsemalt õnnetuskoht ning kiireim abiosutaja, antakse kiiremini väljasõidukorraldus, leitakse rutem sündmuskohale sõitmise teekond, mille kõige tulemusena jõuab abi kiiremini sündmuskohale. Siseminister Hanno Pevkur kommenteeris tänavu augistis digikaardi kasutusele võtmist: “Eesmärk on anda kõigile Eesti elanikele ja külalistele võimalus saada hädaolukordade puhul kiiret ja professionaalset abi ning toetust olenemata asukohast. Sündmuskohale jõudmise kiirus on enamasti olulisim faktor, tänu millele õnnestub ära hoida traagilisim tagajärg ning väheneb tulekahjude, õnnetuste ja avariide rahaline ning keskkonnakahju.“
Geoinfosüsteemi ellurakendamise juhtiv ja vastutav asutus on olnud Häirekeskus. Töövahendi tehnilist valmimist tagas ja koordineeris, andmebaase ühildas ja päästesõidukite tarkvara paigaldas Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT), tarkvaralahendused valmistas ning koolitusi aitas läbi viia CGI Eesti AS.
Töövahend loodi Eesti-Šveitsi koostööprogrammi raames ning maksis ca 1,5 miljonit eurot, millest 85% rahastab Šveits ja 15% Eesti riik.
Tänavusest Aasta Logistikateost kirjutab pikemalt 25. novembril ilmuv Logistika kuukiri.
Taksoäpp ja uus kastisüsteem finaali teisel kohalKonkursil anti välja ka kaks võrdse kaaluga teist kohta. Ühe neist kohtades sai endale taksoäpp Taxify, mille eesmärk on pakkuda klientidele kiiremat ja mugavamat võimalust takso tellimiseks. Idee seisneb senise raadiosidekeskse taksohalduse muutmises nutitelefonide keskseks halduseks, andes kliendile võimaluse tellida takso nii läbi dispetšeri kui nutitelefoni rakenduse.
Taxify’ga samaväärse teise koha auhinna pälvis Bepco plastiktaara standardiseerimise projekt. Uue kastisüsteemi eesmärk oli kulude kokkuhoid toiduainete tarneahelas vähendades tarbitavat fossiilset kütust ja pakkematerjalide jääkide (kartong, kile) tekkimist. Bepco kastisüsteemi kasutavad kliendid on väidetavalt hinnanguliselt kokkuhoidnud ligikaudu 50% kartongi kuludelt ehk 325 000 eurot aastas. Kokku on aastas kasutusel vähem 2 200 000 ühikut kartongpakendit ehk vähem tekib 500-600 tonni kartongi jäätmeid. Taara tagasiveol tekib hoitakse aastas kokku 350 000 eurot (2 rekkat kaupadega täiskastidega poodi, 1 auto tühjade kastidega tagasi). Igapäevases ringluses on 20% taarat vähem, kuna liikumine on efektiivsem.
Aasta Logistikategu valiti tänavu 13. korda. Varasematel aastatel on tiitli pälvinud Elron, EVR Cargo, Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV Transport), Schenker ja Telema.
TAUST
Miks on Häirekeskuse digikaardiprojekt tähelepanuväärne
Uuendused töövahendi rakendamisel:- helistaja lauatelefon positsioneeritakse aadressipõhiselt (maja täpsusega) ja mobiiltelefon mastipõhiselt;
- objektipõhine kaardiotsing aitab asukohta täpsustada; - pääste- ja kiirabiautod ja nende olek (vaba, hõivatud) kuvatakse kaardil;- Häirekeskuse töötaja saab sündmuskohale saata lähima/kiireima vaba auto; - igale sündmusele koostatakse unikaalne väljasõiduplaan ja kiireim teekond kuvatakse kaardil; - pääste- ja kiirabisündmuste asukohti saab kaardil vaadelda.
Kiirenev abi:
- õnnetuse asukoht tuvastatakse kiiremini;- asukoha kirjeldamisele ja teejuhatusele kulub hädaabikõnes vähem aega;- lähima vajaliku abiosutaja leidmine on kiirem; - õnnetuse/sündmuse asukoha teatamine kiirabi- ja päästemeeskonnale on lihtsam ja täpsem; - abi osutajal on lihtsam kõige kiiremat teed valida;- abi jõuab kiiremini kohale.
Kasu ühiskonnale: - aitab vähendada hoonepõlengutes hukkuvate inimeste arvu;
- aitab suurendada edukate elustamiste arvu;- aitab vähendada tulekahjudest põhjustatud otseseid rahalisi kahjusid.
Seotud lood
Taxify käivitab tänasest tasuta taksotellimise võimaluse Helsingis, koostöös kohaliku suurima taksofirmaga Kajon. Taxify asutaja ja tegevjuht on vaid 20 aastane Martin Villing.
Aasta Logistikateo suure auhinna pälvinud Häirekeskuse digikaardi projekt GIS-112 on tohutu tähtsusega terve ühiskonna jaoks, kuna parandab oluliselt riigi võimekust hädaabikõnele reageerimisel ja hädasolija aitamisel.
Väljakujunenud traditsiooni kohaselt valitakse igal sügisel aasta parim logistikasaavutus. Tänavu juba 14. korda.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.