Valitsus otsustas täna anda majandusministeeriumile loa võtta järgmise aasta maist Vormsi ja mandri vahel kasutusele praam nimega Ormsö.
„Otsus tähendab, et majandusministeerium saab õiguse volitada Lääne maavalitsust laeva kasutama. Selleks tuleb läbi viia operaatorhange. Praam jääb riigi omandisse, veeteede ametile ning antakse kasutusele hanke võitnule viieks aastaks. Laeva ehitusleping sõlmiti 1. märtsil 2013, ehitus veel käib,“ teatas peaministri ülesannetes keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus.
Laeva ehitab Saaremaa laevaehitusfirma Baltic Workboats AS ja see läheb maksma 9,4 miljonit eurot, mis tuleb Euroopa Regionaalarengu fondist.
Ormsö võtab arvesse kõiki Vormsi saarega ühenduse pidamiseks vajalikke navigatsioonitingimusi ja kohalike elanike vajadusi – laeval on jääklass, mis võimaldab aasta ringi püsiühendust ning korraga üle vedada 200 reisijat ning kuni 22 sõiduautot. Laeva üleandmistähtaeg on järgmise aasta 1. mai.
Praegu teenindab Vormsi saart Kihnu Veeteed AS laevaga Reet (ehitusaasta 1971), mis on nõrga jääsõiduvõimega ja seetõttu tellitakse talviti Vormsiga laevaühenduse tagamiseks lisateenust vedurlaevaga. Kihnu Veeteede ASi ja Lääne maavalitsuse praegune leping kehtib kuni uue laeva valmimiseni.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.