Auditeeritud majandustulemuste kohaselt kasvas logistikaettevõtte Eesti Post müügitulu mullu 6%, kasvu peamiseks veduriks olid e-kaubandusega seotud teenused.
Eesti Post teatas, et ettevõtte 2013. aasta äritulud olid kokku 56 miljonit eurot, ärikulud olid kokku 53,7 miljonit eurot ning puhaskasum 2,3 miljonit eurot.
Post24 pakiautomaatide teenuste maht Baltikumis kasvas eelmisel aastal 455%. Leedus kasvasid mahud poole võrra, Lätis ligi viis korda. Ka Eesti pakimahud kasvasid kolmandiku võrra. Möödunud aastal saadeti Eesti Posti kaudu 3,3 miljonit pakisaadetist.
Rahvusvahelisi maksikirju saabus Eestisse 2013. aastal ligi 1,9 miljonit ehk veerandi võrra rohkem kui aasta varem. Üle 40% kõikidest Eestisse saabuvatest saadetistest tuleb Hiinast.
Peamiselt Eesti Posti äriklientidele suunatud arvete lahenduse maht kasvas mullu 84%. Eesti Posti eArvekeskuse kaudu liikus eelmisel aastal 7 miljonit arvet. Kirjakeskuse kaudu edastati 560 tuhat kirja, mida on ligi kaheksa korda rohkem kui 2012. aastal.
Samal ajal vähenes traditsiooniliste paberkirjade saatmine 6% ja perioodika saatmine 2%. Kokku saadeti 2013. aastal veidi üle 29 miljoni kirja.
2013. aastal ulatusid ettevõtte investeeringud 3,9 miljoni euroni. 2013. aastal tasus Eesti Post riigieelarvesse dividendina 400 000 eurot, millele lisandus tulumaks dividendidelt summas 106 000 eurot. Tänavu plaanib ettevõte maksta dividende 560 000 eurot.
Eesti Posti nõukogu esimehe Meelis Atoneni sõnul näevad Eesti Posti strateegilised eesmärgid ette laienemist uutesse valdkondadesse, ennekõike logistikas ja infologistikas.
Eesti Post on riigile kuuluv äriühing, kus töötab 2503 inimest. Eesti Posti kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post ning tütarettevõtetena Eestis AS Maksekeskus, Leedus Unipakas UAB ning Lätis Post24 SIA.
Seotud lood
Omniva kontserni esimese poolaasta äritulu oli 28,5 miljonit eurot, puhaskasum 214 tuhat eurot. Mullu samal ajal oli käive 26,3 miljonit ning kasum 700 tuhat eurot.
Eesti Posti tulud jätkasid esimeses kvartalis kasvu eelmise aastaga samas tempos, aasta esimesed kolm kuud tavapäraselt ettevõttele kasumit ei toonud.
Alates tänasest võtab Eesti Post kasutusele uue rahvusvahelise nime Omniva. Eesti Posti kaubamärk jääb teenusekanali kaubamärgina tähistama postkontoreid ja kirjakandjaid ning ettevõtte juriidilist nime Eestis, teatas Omniva.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.