• 21.11.13, 15:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis mõjutab autovedajate äritegevust järgmisel aastal

Autovedajate Aastakonverents toimub traditsiooniliselt aasta lõpus, et läbi arutada lähituleviku trendid majanduses ja veonduse probleemid, mis mõlemad mõjutavad vedajate äritegevust juba järgmisel aastal.
Konverents on jagatud kaheks osaks. Päeva esimene pool vaatab suurt pilti, kus majandus- ja kommunikatsiooniminister, tunnustatud majandusanalüütikud ja ettevõtete esindajad lahkavad järgmise aasta ja pikema perioodi perspektiive, mis mõjutavad autovedusid. Päeva teises pooles on tähelepanu keskpunktis autovedajate jaoks päevakajalised kuumad teemad, millest oleneb nende igapäevatöö edukus.
Järgmisest aastast hakkab Eesti transpordisektor elama uue arengukava järgi. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts avab 13. detsembril toimuva Autovedajate Aastakonverentsi ülevaatega uuest Transpordi Arengukavast ja tutvustab, millised on arengukava olulisemad eesmärgid maanteetranspordisektori jaoks.
Analüütik Maris Lauri räägib, millega peavad autovedajad arvestama 2014. aasta majanduse käekäigus.
Eesti Konjuktuuriinstituudi juht Marje Josing lahkab, milline on kindlustunne veoturul. Konjuktuurinstituut on aastaid autovedajaid küsitlenud ning koostanud iga kvartal transpordibaromeetrit, mis näitab, kuidas näevad transpordifirmad oma äri järgmise kolme kuu jooksul – kuidas muutub nõudlus, kuidas muutuvad hinnad, millised piiranguid nähakse äritegevusele.
Vedajate ühe suurima tööandja ASi Schenker maanteetranspordidirektor Kaido Kokk tutvustab rahvusvahelise ekspedeerimiskontserni vaadet 2014. aastale ja kui palju on oodata tööd maanteevedudel.
Lisaks eelnimetatutele on arutlusringis järgmise aasta ootuste ja prognooside teemadel Eesti veondussektori ühe kõrgeima palgamaksja, kuid samas majanduslikult eduka autotranspordifirma Simeon Transport juht Guido Leppik.
Päeva teises pooles tulevad ülevaatamisele ja arutusele autotranspordituru igapäevatöös olulised teemad. Eda Rembel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist teeb ülevaate vedajate viimaste aastate rasketest rikkumistest - mille vastu eksitakse ja milliseid tagajärgi need vedajatele kaasa toovad/on toonud. Samuti, kas ja kuidas on vedajatel võimalik pääseda välismaal saadud alusetutest süüdistustest.
Maksu- ja Tolliamet andis hiljuti kommentaari, millest selgus, et veofirmades on keskmine palk 479 eurot ning ligi tuhat autovedajat on ameti jaoks ümbrikupalga riskiga ettevõtted. Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhataja Kaido Lemendik räägib, millal satub veofirma ümbrikupalga riskiga ettevõtete hulka ja mida see vedajale kaasa toob.
Autovedajate Aastakonverents 2013
Toimumisaeg: 13. detsember 2013Toimumiskoht: Tallink Spa & Conference Hotel konverentsikeskus (Sadama 11, Tallinn)
Ajakava
9:30-9:50  Registreerimine ja hommikukohv9:50-10:00 Konverentsi avasõnad
SUUR PILT, majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, majandusanalüütik Maris Lauri, Eesti Konjuktuuriinstituudi juhatuse liige Marje Josing
10:00-10:45 Riigi plaanid maanteetranspordi arendamisel – mida lubab uus Transpordi Arengukava 2014-2020
10:45-11:15 Millega peavad arvestama autovedajad 2014. aastal
11:15-11:45 Milline on kindlustunne veoturul
11:45-12:15 Kohvipaus
12:15-12:45 Ekspedeerimisturu liidri prognoosid aastaks 2014, AS Schenker maanteetranspordidirektor Kaido Kokk
12:45-13:15 Vestlusring: Millega peab autovedaja arvestama 2014 eelarve tegemisel
- Majandusanalüütik Maris Lauri- Eesti Konjuktuuriinstituudi juhatuse liige Marje Josing- AS Schenker maanteetranspordidirektor Kaido Kokk- AS Simeon Transport juhataja Guido Leppik13:15-13:25 Mis on saanud eelmise aasta Autovedajate Aastakonverentsi peateemadest
13:25-14:25 Lõuna
KUUMAD TEEMAD, Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhataja Kaido Lemendik, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna veondus- ja liiklustalituse juhtivspetsialist Eda Rembel
14:25-14:55 Kuidas vaatab Maksuamet vedajate 479 eurosele keskmisele palgale
14:55-15:25 Milline on raskete autoveoalaste õigusrikkumiste mõju vedajale
Osalejad
Aaro Reinaru, Kaupmees & Ko AS
Ago Kalmer, Autobaas OÜAgo Lunts, Järva-Jaani Auto OÜAhto Soo, Temprat OÜAlar Parv, Alpter Grupp OÜAlar Sõnitsar, Schmitz Cargobull Eesti OÜAllan Epner, DSV Transport ASAndo Pulk, Sarbuss ASAndres Poll, Thomson Transport OÜAndres Taumann, KMV ASAndres-Indrek Paukson, Swanline OÜAndrus Neitsov, Scania Eesti ASAndrus Põder, Eesti Pagar ASAndrus Sagadi, Silberauto ASAnts Luik, Pl Invest OÜArtur Sivajev, Ater ASArvo Pajo, Onerton OÜEda Rembel, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumErko Vallbaum, Lajos ASEve Kaseleht, LKW Rotare ASGuido Leppik, Simeon TransportHarri Rästas, CF&S Estonia ASHeikki Kummisaar, Polar-Trans OÜHeiko Kurtmann, Printall ASIgor Mozessov, Ergo Insurance SEIlmar Kukk, Volvo Estonia OÜInessa Golovanova, Kaidor Trans OÜJaan Laarmann, Nordliner OÜJanar Kilp, Ahola Transport OYJanar Neido, Odien OÜJanar Uibo, Kühne + Nagel ASJanek Eevald, Kenaj OÜJuhan Parts, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumJussi Peltola, Ahola Transport OYJuuli Laanemets, ÄripäevJüri Adamson, Pärnu Auto ETM OÜJüri Metsaorg, Skuba Eesti OÜKaido Kokk, Schenker ASKaido Lemendik, Maksu- ja TolliametKairi Kärner, ÄripäevKaito Kuusing, Polar-Trans OÜKalev Koort, Baltic Cargo Service OÜKalev Kraag, Tallept Auto ASKalmer Jegonjan, IF P&C Insurance ASKarl Vilipõld, AB Logistika Grupp OÜKaspar Päit, SwedbankKertu Karner, Äripäev ASKristjan Robas, AB Logistika Grupp OÜLauri Reinholm, CF&S Estonia ASLiivo Luidre, Balttreiler ASMait Hein, Lajos ASMarek Mägi, Silberauto ASMargus Kiil, Defton Transport OÜMarie Pedanik, Transhermes OÜMaris LauriMarje Josing, Eesti KonjuktuuriinstituutMarko Kiisa, Swedbank Liising ASMarko Lukk, SwedbankMarko Trei, Foilpoint OÜMart Sule, Iv Pluss ASMartin Kivimäe, ÄripäevMartin Toodo, Todotrans OÜMeelis Lippe, Karotrans ASMeelis Mäe, Transpoint International (EST) ASMeelis Rosenstein, Karotrans ASMeljo Musto, Ettevõtluskõrgkool MainorMihkel Vahe, Linford ASOlavi Mõts, EKSO ASOliver Tatar, ATV Transpordi ASPeeter Pärn, ERAA, NBI Ekspeditsiooni ASPriit Seire, OÜ BionicRaigo Mitt, ÄripäevRain Ilmets, Saku AB ASRain Lepik, Linter Transport ASRaivo Ott, R.V Ehituse ja Transpordi Grupp OÜRaoul Jakobson, Silberauto ASReet Kase, Äripäev ASReimo Rändla, Autobaas OÜRein Aav, Herentes ASRenaldo Rannala, SwedbankSven Paist, Repo VabrikudTaavi Tuisk, Sarbuss ASTaavi Välisson, Kopra Transport ASTaivo Abram, Linford ASTanel Mõistus, Assistor ASTanel Raig, Äripäev ASTarmo Järve, Swedbank Liising ASTarmo Rei, Rakvere Lihakombinaat ASTarmo Talismaa, Volvo Estonia OÜTiia Taevik, SwedbankTimo Korhonen, Roolikool OÜTõnu Mägi, Tõnu Mägi Koolituse OÜVallo Kägu, KV Transport OÜVeiko Tarvis, Volvo Estonia OÜ
Konverentsi toimub koostöös Silberautoga.

Seotud lood

Uudised
  • 16.12.13, 13:50
Kauba omanik pannakse vedaja tegevuse eest vastutama
Maksu- ja tolliameti esindajad kohtuvad sellel nädalal Autoettevõtete Liiduga, et arutada sektoris ausa konkurentsi ja maksude laekumise probleeme. Plaan on rakendada Eestis sarnaselt Soomes kasutusele võetud tellija vastutust.
Uudised
  • 16.12.13, 17:04
Mis ootab autovedajaid?
Vaata, mida lubati veondussektorile järgmisteks aastateks. Kokkuvõte Autovedajate Aastakonverentsil räägitust.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele