Tartus toimunud rehvikontroll näitas, et paljude sõidukite rehvimustri jääksügavus on alla seadusega lubatu või selle piiril.
Rehvitootja Goodyear Eesti müügijuht Oliver Kallasmaa sõnul näitavad rehvikontrolli tulemused, et liikluses on palju autosid, mille rehvid on lubamatult halvas seisukorras. “Kontrollisime rohkem kui 60 autot ja tuleb nentida, et iga kümnes juht sõidab rehvidega, mille rehvimustri jääksügavus on alla lubatud 1,6 mm,” ütles Kallasmaa. Ta lisas, et keskmiselt iga teine sõiduk sõidab suverehvidega, mille rehvimustrisügavus jääb vahemikku 1,6-2,5 mm. “See jääb küll liiklusseaduses lubatu piiresse, kuid sügistalvistes oludes on soovitatav kasutada suurema rehvimustri jääksügavusega rehve.“
Kallasmaa sõnul näitas Tartu Lõunakeskuse Statoilis läbiviidud kontroll ka seda, et sageli kasutatakse autol segarehve. “Mõnel kontrollis käinud autol olid esiratastel suverehvid ning tagumistel talverehvid. Selline kooslus halvendab oluliselt auto juhitavust ning piirsituatsioonides käitub sõiduk ettearvamatult,” hoiatas ta.
Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pautsi sõnul oli Lõunakeskuse Statoilis ka näha, et mitme sõiduki rehvid olid liiga madala rehvirõhuga. Ta tuletas sõidukiomanikele meelde, et ka tühjad rehvid on liiklemisel ohutegur ning mõjutavad kütusekulu. “Madal rehvirõhk suurendab veeretakistust ja kiirendab rehvide ebaühtlast kulumist. See omakorda vähendab auto juhitavust ja võib ühel hetkel näiteks kurvis sõites saatuslikuks saada. Samuti suurendab madal rehvirõhk kütusekulu,“ rääkis Pauts, kelle sõnul tuleks rõhku rehvides kontrollida umbes kaks korda kuus.
Eesti rehviliidu juht Kaur Kuurme nõustus, et liikluses võiks olukord olla parem. Tema sõnul ilmnes septembri lõpul koostöös politseiga korraldatud rehvikontrollikampaanias, et 12 protsenti juhtidest võiksid kohe rehvivahetusele mõelda. Kontrollitud 162 sõiduki keskmine rehvimustri jääksügavus oli 4,2 mm. “On näha, et suverehvid sõidetakse talvehooaja eel viimse piirini,” ütles ta.
Goodyear Eesti ja Statoili kampaania “Ohutus viib edasi” raames pöörati tähelepanu rehviohutusele sügistalvistes ilmaoludes ning kutsuti üles autojuhte oma sõiduki jääkmustri sügavust kontrollima.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.