Välisministeerium kutsus Venemaa suursaadiku kohtumisele, et saada selgitusi Vene poole plaanitavate muudatuste kohta TIR süsteemis.
Venemaa suursaadik kohtub välisministeeriumi välismajanduse ja arengukoostöö osakonna peadirektoriga 23. septembril. Ministeeriumi andmetel arutatakse Venemaa suunaliste rahvusvaheliste vedudega seonduvaid küsimusi.
Venemaa teatas augustis, et hakkab piiri ületavate kaupade eest küsima lisaks TIR-märkmikule täiendavat garantiid. Vene tolliteennistus on tunnistanud TIR-märkmiku kasutamisega kaasnevad garantiid ebapiisavaks ja maksude tasumise garanteerimiseks rakendatakse selleks ettenähtud üldisi meetmeid: tollieskorti, käendust, panga garantiid, varalist panti, ettemaksu. Eesti veofirmade hinnangul tõstaks see samm veo hinda ning muudaks tarned Venemaale aeganõudvamaks.
Esialgu hakkas Venemaa 14. septembrist lisatagatisi nõudma vaid Siberis ja Kaug-Idas. Euroopa puhul lükati lisatagatiste nõudmine edasi vähemalt kuni tänavu 1. detsembrini.
Seotud lood
Rahvusvahelise Maanteetranspordi Assotsiatsiooni (IRU) andmetel hakkab Venemaa homsest TIR vedudel lisatagatisi nõudma vaid Siberis ja Kaug-Idas.
Logistikauudiste eile toimunud Transpordi õigushommiku seminaril teatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR osakonna juht Lauri Lusti, et Venemaa on taas avanud vedajatele kõik kolm piiripunkti Eestiga sisenemiseks Venemaale TIR-märkmikega.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.