• 14.05.13, 14:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TEA kogemus: kolimine aitas ettevõtte varast ülevaadet saada

Aprillis jõudis lõpule TEA kirjastuse kolimine, millega ettevõte ühendas enamiku struktuuriüksusi ühele pinnale, kasutades selleks kolimisfirma abi, kirjutas Äripäeva Logistika rubriik.
“Mida vanem ja suurem firma, seda rohkem on paratamatult ka dokumente – mis siis, et praegu on digiajastu,” ütles TEA kirjatuse juht Silva Tomingas. “Näiteks füüsilisi dokumente, mida firma on kohustatud säilitama ja mis peavad liikuma ohutult, pluss arhiivimaterjale, mida endast lugupidav firma peaks säilitama kas ajaloo pärast või mingil muul põhjusel,” täpsustas ta.
Tomingas rääkis, et kolimise käigus on ettevõttel suurepärane võimalus oma varades audit teha. See annab võimaluse üle vaadata, kas midagi on võimalik ära visata või kellelegi edasi anda, et kolimisest tekkivatest jääkidest saaks kellegi teise jaoks lisaväärtus.
Oma aprillis lõppenud kolimise käigus annetas TEA kirjastus hoiuraamatukogusse sadu kilosid raamatuid.
Kuna uued ruumid olid möbleeritud, viidi kolimise käigus taaskasutuskeskusesse kümneid laudu ja toole. “Mõnele alustavale firmale võivad need olla suureks abiks,” ütles Tomingas.
TEA jaoks oli see tegevusaja teine kolimine. ILO kirjastusega ühinemisel 2008. aastal kasutas TEA kirjastus inimest, kes kogu kolimist organiseeris.
Tänavusel kolimisel eraldi spetsialisti ei kasutatud, ent kolimisfirma palkamist peeti hädavajalikuks.
“Suurel firmal on hullumeelsus ilma kolimisfirmata kolida. See ei vii mitte kuskile,” ütles Tomingas, tuues välja, et ainuüksi kolitavat tehnikat on üle 150 eseme. 
Et töökatkestusi võimalikult vähe oleks, plaaniti kolimine ­nädalavahetusele.
Suurtel firmadel kogemust jagub. Kolimisfirma valikul oli määravaks kogemus – eelmisel kolimisel oli sama firmat kasutatud ning kolimisel tekkinud kaod olid minimaalsed.
“Suurte firmade puhul on tegemist ikka väga professionaalsete kolijatega, kes on sammu võrra ees ja õpetavad meid, kuidas kolida, mitte et meie peaks õpetama neid, kuidas kolida,” märkis Tomingas.
Tominga assistent Kristel Klaar märkis, et kolimisfirmat otsides tuleks pöörata tähelepanu sellele, kas kolimisfirmal on piisavalt inimressurssi, et kolimine saaks toimuda valutult ega kestaks tööjõu puuduse tõttu nädalaid, vaid saaks tehtud kahe-kolme päeva või lausa tundidega.
TEA esinduskauplus aadressil Tammsaare 47 kolitigi ära vaid tundidega.
Tomingas rääkis, et tegemist oli väga detailse ettevalmistusega, mille hulka kuulus ka personali juhendamine. Erilist tähele­panu pöörati dokumentide liikumisele.
Klaar märkis, et tähelepanu peaks pöörama ka kolimiskastidele ja sellele, kas kolimisfirma tarnib kolimisvahendid kohale  ise või vastutab selle eest klient.
Kolimisel tekivad paratamatult kaod. Tomingas rääkis, et esimene kadu on see, et midagi võib puruneda kas kogenematuse või hoolimatuse tõttu.
Kogemusele toetudes märkis Klaar, et kolimispäeva alguses on kadusid vähem kui päeva lõpus, seda ikka väsimuse tõttu.
“See on paratamatu, mingid asjad purunevad,” nentis Tomingas.
Ta rääkis, et märgata tuleb ka näiteks liiga hästi paigaldatud peegleid, mis enam seinast tervena maha ei taha tulla.
Tominga sõnul tuleb alati arvestada ootamatustega. “Kui me ikka kolmest korralikust august läbi sõidame, siis ma ei ole üldse kindel, et elektroonika sama tervelt kohale jõuab,” rääkis Tomingas.
Samuti tekivad kaod asjade valesti paigutamisest, kastide sisu tuleb väga täpselt markeerida. Kastide korraliku nummerdamisega ja kastide inventariseerimisega on teada, kust asjad tulevad ja kuhu lähevad.

Seotud lood

Uudised
  • 14.05.13, 14:44
Äripäeva Logistika rubriik: Kolimine ei peaks põhitööd katkestama
Kolimine on igale ettevõttele katsumus, tuues peaaegu alati kaasa töökatkestusi ja ootamatusi. Kui raha napib, tuleb ettevõttel kolimisega ise hakkama saada, ent siis ei ole võimalik samal ajal põhitööd teha, kirjutab Äripäeva Logistika rubriik.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele