Soomes hakkas 25. aprillist kehtima uus autoveoseadus, mis kohustab veotellijat kontrollima vedaja tausta ning kahtluste tekkimisel vedaja tegevuse seaduslikkuses, tuleb jätta veoleping sõlmimata.
Soome uus autoveoseadus laiendab veotellija vastutust, kirjutab väljaanne Veondussõnumid. Uute reeglite kohaselt on veotellija kohustatud kontrollima vedaja tegevuse seaduslikkust. Muuhulgas peab kontrollima vedaja tegevusloa kehtivust, samuti tööandja- ja maksukohustuste täitmist. Kui veotellijal on vähimatki põhjust (näiteks ebaharilikult madal hind) kahtlustada, et vedaja ei täida seadusest tulenevaid kohustusi, siis tuleb veoleping jätta sõlmimata. Sellest kohustusest mittekinnipidamist loetakse kriminaalkuriteoks.
Soomlased ise peavad uut autoveoseadust revolutsiooniliseks. Transpordi ja Logistika Liit SKAL peab väga oluliseks veotellija vastutuse laiendamist. SKALi hinnangul suletakse uue seadusega mitmed senised seaduselüngad. „Veoteenuse ostmise otsus ei ole enam moraali küsimus, vaid peab vastama seadusele,“ ütles SKAL-i tegevdirektor Iiro Lehtonen.
Seotud lood
Maksu- ja tolliameti esindajad kohtuvad sellel nädalal Autoettevõtete Liiduga, et arutada sektoris ausa konkurentsi ja maksude laekumise probleeme. Plaan on rakendada Eestis sarnaselt Soomes kasutusele võetud tellija vastutust.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.