Ettevõtja Rein Kilgile kuuluv AS Transcom soovib kindlasti kasutada ASi Pärnu Sadam aktsiate ostueesõigust ning kinnitab, et ka eelisostuõigusest teavitamine on toimunud õigeaegselt.
Kuna endine äripartner AS A&O töötab eelisostuõiguse kasutamisele vastu, pöördub Transcom oma õiguse realiseerimiseks kohtusse.
„ASi Pärnu Sadam kaasaktsionäri ASi A&O omaniku Mati Einmanni väide, et jäime teatamisega hiljaks, ei vasta tõele – loomulikult andsime oma soovist õigeaegselt teada – ma ei tegutse ettevõtluses esimest aastat,“ märkis AS Transcom nõukogu esimees Rein Kilk. „Meie teavitasime kaasaktsionäre õigel ajal ja viisil.”
„Kui meil eelisostuõiguse kasutamine on takistatud, kaebame kindlasti kohtusse,“ kinnitas ASi Transcom esindav vandeadvokaat Ramon Rask. „Oleme täiesti kindlad, et teade jõudis õigel ajal kohale, sest Mati Einmannile ja Juhan Pihelbule saadeti vastavad e-kirjad juba 17. jaanuaril ning serverite logi kinnitab ka nende e-kirjade kättesaamist.“
Lisaks pandi Ramon Raski sõnul 17. jaanuaril posti ka tähitud kirjad, mida toimetati 18. jaanuari jooksul kätte kolm korda. „Tähitud kirjad õnnestus postiljonil kätte anda Pärnu Sadamas ning Pärnu Laevatehases kohal olnud sekretäridele, ei Mati Einmann ega ka Juhan Pihelbu sel päeval tööle ei ilmunud ja tähitud kirju ka kodus vastu ei võtnud,“ kirjeldas Ramon Rask. „18. jaanuaril toimetas Pärnus dokumente eri aadressidel Pihelbule ja Einmannile kätte 2 kohtutäiturit, kes jätsid avaldused nii mõlema isiku töökohtadesse kui kodudesse, kuid ka neil ei õnnestunud Pihelbud ja Einmanni sel päeval isiklikult tabada.“
Raski sõnul anti ostueesõiguse kasutamissoovi kinnitavad dokumendid üle ka Einmanni ja Pihelbu advokaatidele. „Lisaks said nii Einmann kui Pihelbu ka SMSe nii minult kui ka teistelt isikutelt, kus neid teavitati ostueesõiguse avalduse esitamisest.“
Raski sõnul meenutab ASi A&O omanike käitumine absurditeatrit. „Tegelikult teadis 18. jaanuari õhtupoolikul Kilgi ostusoovist juba praktiliselt kogu Eesti, kuna vastavad uudised olid üleval nii ajalehtedes, raadios kui ka TVs,“ selgitas Ramon Rask.
AS Transcom moodustab koos tütar- ja sidusettevõtetega kontserni, mille erinevad ettevõtted osutavad sadama-, transpordi- ja muid teenuseid. Kontserni kuuluvad tütarettevõtted AS Pärnu Sadam, OÜ Pärnu Stividorid, AS Tartu Sadam, AS Transcom Vara, OÜ Green Window, OÜ Sadamahalduse, OÜ Zelluloosi Kinnisvara ja sidusettevõte AS Kihnu Veeteed.
AS Pärnu Sadam on 100protsendiliselt Eesti erakapitalile kuuluv ettevõte, mis haldab Pärnu jõe suudmes asuvat sadamat. Pärnu sadam on viimastel aastatel kujunenud arvestatavaks regionaalseks sadamaks Edela- ja Lõuna Eestis (teeninduspiirkonnaks Järva, Lääne, Pärnu, Viljandi, Tartu, Põlva, Võru ja Valga maakonnad), kus asub oluline osa Eesti sadamate kaudu väljaviidavatest tooraineressurssidest (kuni 45% metsaressursist ja kuni 65% turbaressursist) ja töötlevast tööstusest. ASi Pärnu Sadam käive oli 2011. aastal 9,29 miljonit eurot ehk 14% rohkem kui aasta varem, 2012. aasta esimesel poolaastal vahendas Pärnu sadam kaupu ca 1 000 000 m³ (sh hakkepuitu 114 331 m³, ümarpuud 563 969 m³ ja turvast 354 000 m³), Pärnu sadamat külastas esimesel poolaastal kokku 276 laeva. Lähitulevikus plaanib AS Pärnu Sadam süvendada Pärnu laevateed ja rekonstrueerida kesklinna kai, nii et sadamas oleks võimalik vastu võtta kruiisilaevu.
Seotud lood
A&O üks omanikest Mati Einmann väidab, et Rein Kilk ei esitanud oma eelisostuõiguse soovi õigeks ajaks ning et hiljem võib rääkida igasuguseid asju.
Rein Kilgil sõnul oli tema jaoks suur üllatus, et temale kuuluval AS Transcomil ei õnnestunud kasutada 50 protsendi Pärnu Sadama aktsiate ostueesõigust.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.