• 04.10.12, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam ostab jäämurdja

Tallinna Sadam kuulutas välja vähempakkumise, et soetada kuni 50 miljonit eurot maksev jäämurdja.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on Eestile uue jäämurdja hankimine olnud kõne all juba alates 2007. aastast ja küsimus on olnud aktuaalne eriti viimastel karmidel talvedel. Läinud suvel anti riigi poolt Tallinna Sadama juhtkonnale ülesandeks uurida võimalusi hankida Eesti sadamate teenindamiseks kuni 50 miljoni eurose maksumusega jäämurdja.
Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili sõnul näitas analüüs, et jäämurdjate soetamise ja prahtimise turg on väga spetsiifiline ja vastavaid aluseid turul napib. “Jäämurdjaid ehitavad tavaliselt riigid ise või siis suured naftatööstusettevõtted ligipääsuks puurtornidele polaaraladel,” osutas Kiil.
Seetõttu on kogu maailmas jäämurdjaid vaid piiratud arv ning needki on kaetud pikaajaliste kohustustega.
Tallinna Sadama nõukogu tutvub laekunud pakkumistega järgmisel korralisel koosolekul 9. oktoobril. Seejärel langetatakse vastavalt laekunud pakkumistele ka otsus Veeteede Ameti poolt eelmisel kuul väljakuulutatud kümneaastase jäämurdeteenuse hankel osalemise kohta.
Jäämurdja soetamiseks on Tallinna Sadamal plaanis kasutada laenukapitali.
Eesti ainus, ligi 50 aastat vana jäämurdja “Tarmo“ töötab Soome lahel. 2010.-2011. aasta navigeerimishooajal kasutati jäämurdetöödel lisaks Soome puksiirlaeva „Zeus“ ja 2011.-2012. aastal muude sobivate aluste puudumisel Norra reederile kuuluvat mitmeotstarbelist laeva „Vidar Viking“.
Alates 2006. aastast on Pärnu lahel jääd murdnud Veeteede Ameti mitmeotstarbeline poilaev „EVA 316“, mida on vajadusel abistanud Eestist ja Soomest prahitud puksiirlaevad.
Jäämurdeperioodi pikkus ulatub Eesti vetes sõltuvalt ilmastikuoludest 60-110 päevani.

Seotud lood

Uudised
  • 21.12.12, 11:52
Fotod: Jäälõhkuja Botnica saabus Tallinna
Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.
Uudised
  • 29.11.12, 14:55
Tallinna Sadam sai 50miljonilise jäämurdja
Teisipäeval allkirjastasid ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil ja Arctia Shipping Ltd president Tero Vauraste jäälõhkuja MSV Botnica omandiõiguse ülemineku akti.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele