ASi DSV Transport tänavu I kvartali käive oli 14,3 miljonit eurot. Ettevõtte juht Jaan Lepp tunnistab, et kuigi see on 6,3% eelmisest aastast rohkem jääb tulemus ikkagi alla planeeritud müügituludele.
Eelmisel aastal saavutas Eesti suurim ekspedeerimisfirma müügituluks rekordilise 56,14 miljonit eurot. Tänavuseks aastaks seadis ettevõtte eesmärgiks uue rekordi ning soovis aasta lõpuks jõuda 60,1 miljoni eurose käibeni. I kvartali tulemus ületas küll möödunud aastat, kuid ei küüni planeeritud rekordgraafikuni. „Oleme hetkel veidi oma 2012.a. planeeritud graafikust maas,” möönis Lepp. ”Aga olen päris kindel, et saame planeeritud rekordtulemusega hakkama,” lisas ta.
Aasta alguse andmed kinnitavad, et tööstustoodangu mahud vähenevad ja seda põhiliselt välisnõudluse vähenemise arvel, selgitas Lepp tulemuste mõjutajaid. ”Väga üldistatult võib öelda, et eksport/importvedude tasakaalupunkt on jälle muutunud ja importvedude mahud ületavad eksportvedude mahtu,” lausus ta. DSV Transpordi rahvusvaheliste autovedude eksportsaadetiste arv vähenes I kvartalis 3% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Seotud lood
AS DSV Transport saavutas eelmise aasta käibeks 64 008 023 eurot, mis oli ettevõtte juhi Jaan Lepa ütlusel ühe unistuse täitumiseks, kuna Eesti kroonides ületati esmakordselt miljardi piir.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.