ASi SEBE juhatuse esimehe Kuldar Väärsi kinnitusel on riigi telitud 20 uut diiselrongi piisav ja isegi väikese varuga, et pakkuda reisirongiliikluses tänasest pisut suuremat sõidutihedust.
Väärsi hinnangul on suuremat sõidusagedust võimalik pakkuda ka juba 16-17 rongi koosseisuga. Samas on tema sõnul selge, et iga tunni järel rongi käima panemine läheks riigile väga kalliks, sest piletitulu katab umbes kolmandiku kogukuludest ning ülejäänu tuleb riigi toetusest. Suurema sageduse linnade vahel peab tagama Väärsi nägemuse kohaselt bussiliiklus. Rongi roll on pakkuda teenust eelkõige aegadel kui nõudlus on väga suur.
Väärsi lisab, et ei näe mingisugust põhjust, miks peaks reisiveo teenuse osutamisega tegelema riigiettevõte. „Eestis on linnadevahelises bussiliikluses eraettevõtjate nutikuse abil üles ehitatud üleriigiline liinivõrk ning pingutatakse iga reisija nimel. Seejuures riigile see kulusid ei tekita - vastupidi bussisektor on arvestatav maksumaksja,“ vastas Väärsi.
Samas peavad rongid Väärsi väitel kuuluma riigile, sest nii on alati võimalik konkursi korras valida parim teenuse pakkuja. „Võimekaid ühistranspordi ettevõtteid on kindlasti aga nii Eestis kui mujal, kelle kogemust on riigil tark ära kasutada,“ selgitas ta.
Hiljuti raudteeärisse sisenemise plaaist teatanud ASi SEBE juht Kuldar Väärsi vastab täna kella 12ni online intervjuus lugejate küsimustele. Küsimusi saab esitada
SIIT.
Seotud lood
Küsimustele vastas SEBE juhatuse esimees Kuldar Väärsi.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.