Sillamäe Sadama turundusdirektor Andrei Birov soovitab riigil suure jäälõhkuja ehitamise edasilükkumise tõttu tellida nii kiiresti kui võimalik BLRT-lt vähemalt väike jäälõhkuja, et kindlustada kaubavahetus Eesti sadamate kaudu ka järgmistel talvedel.
Veeteede Amet teatas eile, et pikendas uue jäämurdja projekteerimise edasilükkamist 2015. aasta lõpuni, lootuses leida selleks ajaks jäämurdja ehitamiseks vajalikud ca 100 miljonit eurot. Birovi sõnul on mõistetav, et kõik sõltub riigi rahakotist ja võimalustest, kuid lõpmatuseni ei ole võimalik probleemi edasi lükata ja uue jäämurdjaga venitada. Uus jäämurdja on Birovi kinnitusel hädavajalik kõikidele Eesti sadamatele, seda näitasid aastad 2009-2011. „Ei saa ju loota, et kõik talved edaspidi tulevad sama soojad, kui tänavu. Kui on soe talv ja jääd pole, siis on alati võimalik rentida jäälõhkujat, kui aga on eelmistele sarnane külm talv, siis ei saa jäämurdjat kuskilt ja mingi hinna eest,“ ütles Birov. „Tulemus – meie sadamad on jääd ja konkurendid võidavad.“
Birov soovitab praeguses olukorras riigil telida BLRT-lt nii kiiresti kui võimalik kasvõi väike jäälõhkuja, sarnane juba praegu olemasoleva jäälõhkujaga EVA-316. „Kuid perspektiivis oleks meil muidugi vaja teist Tarmot,“ lisas ta.
„Meie eksport ja selle kasv on otseselt seotud transpordiga, transiidiga ja logistikaga. Eesti sadamatel on aga külmal talvel jäämurdjat vaja nii või teisiti,“ lõpetas Birov.
Seotud lood
Neljapäeval jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.
Veeteede Amet sõlmis täna kokkuleppe uue jäämurdja projekteerimise lepingu peatamise tähtaja pikendamiseks, kuna endiselt ei ole jäämurdja ehituseks vajalikku raha. Vajaminevat ca 100 miljonit eurot loodetakse saada Euroopa Liidu fondidest.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.