Ettevõtja Endel Siff suhtub nn automaksu ideesse skeptiliselt, sest see soodustaks veelgi linnastumist.
LHV Panga suuromanik Rain Lõhmus soovitab tänases Äripäevas alandada tööjõumakse ning vastukaaluks kergitada maamaksu. Ta toetab ka keskkonnamaksude tõstmist, näiteks autode senisest kõrgemat maksustamist.
"Küsimus on selles, et paljud krundid seisavad kasutult, sest neid tagastatakse õigusjärgsete omanikele, nendel kruntidel puudub nii turg kui ka mõte neid arendada,“ kommenteeris kinnisvaramaksu kehtestamist või maamaksu tõstmist Siff. Tema hinnangul oleks kinnisvaramaks mõttetu õigusjärgsete omanike karistamine. „See viib selleni et tagastatud krundid visatakse riigile sõna otseses mõttes näkku tagasi,“ märkis ta.
Automaksu idee kohta arvas Siff, et kui seda käsitleda luksusmaksuna ning riigil oleks hädasti raha vaja, siis võiks autode kasutamist senisest kõrgemalt maksustada küll. Samas on aga nn automaksul ka mitmed ohud.
„Peab selgelt aru saama, et autostumine on Eestis regionaalmajandusliku ellujäämise küsimus. Autoga sõidu kallimaks muutmine, kas läbi kütuseaktsiisi tõstmise või automaksu kehtestamise ei too mitte midagi muud kaasa, kui elanikkonna kontsentreerumise suurematesse linnadesse nagu Tallinnasse, Tartusse, võib-olla Haapsalusse ja Pärnusse,“ rääkis Siff.
Seetõttu ei saa ka Eesti oma maksupoliitikas Siffi sõnul kasutada selliseid võtteid nagu kasutavad tiheda elanikkonna asustuse ja intensiivse ühiskondliku transpordivõrgustikuga riigid.
Siff ütles, et maksusüsteemi tuleb vaadata ühtse tervikuna ja kui otsustatakse mingit maksu kergitada või kehtestada mõni uus maks, siis on oluline, kuidas laekuvat raha kasutatakse. „See on ühiskondliku kokkuleppe küsimus, kuhu see täiendav maksutulu suunatakse. Kui abistada priiskavaid vendi Lõuna-Euroopas, siis ma olen sellele vastu,“ lausus ta. Maksud on väga võimsad instrumendid kogu elu planeerimisel ning korraldamisel ja maksukoormuse läbimõeldamatu suurendamine võib tuua kaasa olulisi regionaalpoliitilisi muutusi, lisas Siff.
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
3
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
6
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele