Alates eelmise aasta sügisest on postkontoritesse tellitud pakkide maht kasvanud 40%. Ka e-kaubanduse saadetistel eelistatakse järel käia postkontoris.
„Saadetise tellimisel postkontorisse saab klient nüüd ise valida 350 postiasutuse hulgast lähima postikontori, kust oma pakk kätte saada. Inimesed ei ole enam seotud ühe postiasutusega,” selgitas postiteenuste divisjoni juht Jaan Vainult. "Kui varem oli nii, et elades näiteks Keilas, saadeti pakk automaatselt Keila postkontorisse, siis nüüd saab tellida saadetise enda valitud postiasutusse üle Eesti."
Olulist rolli mängib ka see, et postiasutusest ise saadetise vastu võtmine on muutunud mugavamaks. Viimastel aastatel on kaubanduskeskustes ja kauplustes avatud üle 60 postiasutuse, mis on kaua lahti ja seega saab neid külastada ka pärast tööpäeva lõppu.
„Eraisikute vahel saadetud pakkide osakaal on viimastel aastatel mitmekordistunud. Sellele annab hoogu kasutatud asjade, laste- ja kosmeetikakaupade müük interneti vahendusel,“ lisas Vainult.
Suurematest postimüügikataloogidest või internetikaubamajast saab tellimuse vormistamisel kohe valida saadetise kättetoimetamise kohaks endale lähima postiasutuse, mis võib olla näiteks suvekodu lähedal paiknev postkontor.
2010. aastal saadeti Eesti Posti vahendusel ligi 41 miljonit kirja ning ligi 1,5 miljonit pakki
Seotud lood
Itella SmartPOST OÜ tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul on ettevõttel e-poodidest partnereid enam kui 800, mis on märkimisväärselt enam teistest paki kättetoimetamise teenust pakkuvatest ettevõtetest. Sõltuvalt pakutavast kaubarühmast võib SmartPOSTi kasutamine e-poe tarnevõimalusena ulatuda lausa 80%-ni kõikidest tehtavatest ostudest.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.